حزب ولاديمير پوتين، در انتخابات پارلمانی پيروز شد

ناظران وابسته به "سازمان همکاری وامنيت اروپا" و "شورای اروپا" انتخابات ِ روز گذشته (يکشنبه يازدهم آذرماه) در روسيه را "نامنصفانه" خوانده اند.

همزمان، بنقل قول از لودميلا دمانچکو یکی از اعضاء کميسيون مرکزی انتخابات روسيه، گقته شده که "روسيه متحد"، حزب ولاديمير پوتين، بيش از ۳۱۵ کرسی ِ نمايندگی "دوما" مجلس قانونگذاری ِ آن کشور را از آن خود ساخته است، و با چنين اکثريتی، از قدرت ترميم ِ قانون اساسی ِ آن کشور برخوردار خواهد بود.

بوريس گريزلُف رهبر حزب «روسيه متحد» و رئيس پارلمان ِ آن کشور، پيروزی ِ چشمگير حزبش در اين انتخابات را مُهر تاييدی بر رهبری ولاديمير پوتين دانست.

وی گفت «رای دهندگان، از سياست هشت سال گذشته حمايت کرده اند، و همين روند ادامه خواهد يافت.»
آقای گريزلُف تاکيد کرد که حزب "روسيه متحد" از اکثريت پارلمانيش برای تغيير قانون اساسی روسيه، و در نتيجه هموار ساختن زمينه برای حفظ ولاديمير پوتين بعنوان رئيس جمهوری برای سومين دور ِ پياپی، بهره نخواهد گرفت.

در همين حال سه حزب ديگر روسيه نيز، از احزاب اپوزيسيون «روسيه متحد»، از آرای کافی برای ورود به دوما بهره مند شده اند. حزب کمونيست با کسب ِ ۱۱.۶ ، حزب ملی گرای ِ "ليبرال دموکرات روسيه" با کسب ِ ۸.۲ و حزب ِ "روسيه دادگر" يا "روسيه عادل" با کسب ۷.۸۷ درصد ِ کلٌ ِ آرا بترتيب دوم و سوم شدند.