انگلیس احتمال اعمال تحریم جدید علیه ایران را بعید دانست

انگلیس می گوید به دلیل متفاوت بودن نقطه نظرها بعید است قدرت های جهانی در چند روز باقی مانده از سال میلادی بتوانند به نتیجه مناسبی برای انجام تحریم جدیدی علیه جمهوری اسلامی برسند.



«جان ساورز John Sawers » سفیر انگلیس در سازمان ملل گفت هنوز اختلاف نظرهای گسترده ای میان اعضای شورای امنیت در مورد نحوه برخورد با ایران به دلیل اجتناب این کشور از قبول درخواست جامعه جهانی در متوقف ساختن روند غنی سازی اورانیوم وجود دارد.



آقای ساورز گفت :



«من ترجیح می دادم اتفاق فوق العاده ای در مورد ایران رخ می داد. فکر می کنم هنوز اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد. در یک طرف انگلیس ، فرانسه ، آلمان و آمریکا قرار دارند و در طرف دیگر چین و روسیه هستند. این موضوعی است که هنوز باید درباره اش بحث شود. متاسفانه بعید می دانم که در چند روز باقى مانده تا پايان سال ۲۰۰۷ پيشرفتى در اين زمينه حاصل آيد ولى ما بر سر این موضوع در سال جدید میلادی باز خواهیم گشت».



زلمای خلیل زاد ، همتای آمریکایی آقای ساورز گفت که هنوز انتظار دارد نتیجه مذاکرات اعضای دایمی شورای امنیت و آلمان تا پایان این ماه میلادی ( یعنی در حدود دوهفته دیگر ) به سازمان ملل ارائه شود.