بوش در ابوظبی: ایران اصلی ترین کشور حامی تروریسم در جهان است

جرج بوش، رییس جمهور آمریکا امروز در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، جمهوری اسلامی ایران را «اصلی ترین کشور حامی تروریسم در جهان» معرفی کرد. به گفته آقای بوش، اقدامات رهبران ایران «امنیت همه کشورها را تهدید می کند»


به گفته رییس جمهور آمریکا، در حالی که مردم ایران با سرکوبی و مشکلات اقتصادی مواجه اند، رهبران جمهوری اسلامی با ارسال صدها میلیون دلار برای بنیادگرایان در سراسر جهان، امروزه اصلی ترین حامی تروریسم هستند.


رییس جمهور آمریکا که در ابوظبی در برابر جمع کثیری سخن می گفت افزود «ایران با ارسال سلاح برای طالبان در افغانستان، شبه نظامیان شیعه در عراق و شبه نظامیانی در لبنان، امیدها برای ایجاد صلح در کل منطقه را از بین می برد.


جرج بوش، مردم ایران را «مستعد و با فرهنگ» توصیف کرد و گفت این مردم حق دارند حکومتی داشته باشند که به آرزوهایشان توجه کند.


رییس جمهور آمریکا، ضمن تاکید بر تعهد کشورش به لزوم تقویت دموکراسی در خاورمیانه گفت این تعهد «واقعی، قدرتمند و بادوام» است.


جرج بوش، تعهد آمریکا به گسترش دموکراسی در خاورمیانه را با حمایت های آمریکا از تقویت دموکراسی در کشورهای آسیایی نظیر ژاپن در سال های پس از جنگ جهانی دوم مقایسه کرد.


رییس جمهور آمریکا همچنین از اجرای اصلاحات دموکراتیک در بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس استقبال کرد و گفت ایالات متحده هیچ ادعای ارضی در منطقه ندارد بلکه آمریکا «در پی مشارکت در امنیت خود و آزادی کشورهای منطقه» است.


آقای بوش امروز، یکشنبه، در ادامه سفرش به برخی کشورهای خاورمیانه، از بحرین وارد امارات متحده عربی شد.