"علت مرگ ابراهیم لطف اللهی بررسی می شود"

علیرضا جمشیدی سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی امروز در پاسخ به پرسشی درباره علت درگذشت ابراهیم لطف اللهی ، دانشجوی سنندجی در بازداشتگاه وزارت اطلاعات ایران گفت که علت مرگ این دانشجو در دست بررسی است. آقای جمشیدی افزود که بر پایه گزارش اداره اطلاعات دادگستری سنندج، این دانشجو خود را در سلولش حلق آویز می کند، و جسد وی به پزشکی قانونی تحویل داده می شود. وی افزود: اکنون نیز به پدر این دانشجو اعلام شده که اگر شکایتی دارد مطرح کند.
ماموران وزارت اطلاعات ابراهیم لطف اللهی، دانشجوی سال چهارم رشته حقوق دانشگاه "پیام نور" سنندج را شانزدهم دی ماه امسال دستگير کردند، و نه روز بعد اعلام شد که او در بازداشتگاه خود را کشته است. بگفته خانواده ابراهیم لطف اللهی، ماموران اطلاعات جسد وی را شبانه دفن کرده اند.
کانون مدافعان حقوق بشر در ایران به ریاست شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل، از مسوولان جمهوری اسلامی خواسته است که درباره علت مرگ ابراهیم لطف اللهی تحقیقاتی را آغاز کنند. کانون مدافعان حقوق بشر، خواهان نبش قبر و کالبد شکافی جسد این دانشجو شده است. خانواده ابراهیم لطف اللهی نیز، پیشتر، با ابراز تردید درباره توضیحات رسمی داده شده در باره علت مرگ فرزندشان، خواهان نبش قبر وی شده بودند