نهاد مبارزه با پولشوئی درباره معامله با ایران هشدار داد

يک نهاد مالی بين المللی با عنوان « اقدام برای مقابله با پولشوئی »، ضمن ابراز خشنودی از تدابیری که توسط جمهوری اسلامی در این زمینه اتخاذ شده، بارديگر به موسسات مالی و بانکهای بين المللی هشدار میدهد که به دليل ناکارآئی نظام بانکی جمهوری اسلامی برای مقابله با پولشوئی و تروريسم مالی، در معاملاتشان با ايران احتياط کنند.



استوارت لوی، مسئول مبارزه با پولشوئی وترو ريسم مالی در وزارت خارجه آمريکا اعلام کرد که اين نهاد، امروز به اعضای خود در اين زمينه هشدار خواهد داد.



نهاد « اقدام برای مقابله با پولشوئی » مهرماه گذشته نيز در بيانيه ای به سی و چهار عضو خود که هفت کشور بزرگ صنعتی جهان را نيز شامل ميشود، توصيه کرده بود که به موسسات مالی و بانکهای خود هشداردهند در معاملاتشان با جمهوری اسلامی خطرات ناشی از ضعف نظارتی بر نظام مالی ايران برای مقابله با پولشوئی و تروريسم مالی را در نظر بگيرند.



اين نهاد از مسئولان جمهوری اسلامی نيز خواسته بود تا فوراً تدابيری را در اين زمينه اتخاد کند و گفته بود که در اواخر ماه فوريه بارديگرموضوع را بررسی خواهد کرد.



دولت محمود احمدی نژاد ديروز، چهارشنبه هشتم اسفند، اعلام کرد که مقررات جديدی را برای نظارت در اين زمينه به اجرا ميگذارد و دستور تشکيل شورای عالی مقابله با پولشوئی را داده است.