پاپ بندیکت شانزدهم، از "هیولای" نازیسم یاد کرد

پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک های جهان، درباره رشد و نموش در زیر سیطره آن چه "هیولای" نازیسم خواند، در ملاء عام سخن گفته است.


پاپ که که در طول دیدارش از نیویورک با جوانان سخن می گفت، یادآور شد که این "نظام ِ اهریمنی" به دوران ده – اَند سالگی یا تین اِیجِریش آسیب زده است.




رهبر کاتولیک های جهان گفت: "به سال های نوجوانی من نظام حکومتی ِ شریری آسیب زد که می پنداشت تمامی پاسخ ها را در اختیار دارد. نفوذ این نظام اهریمنی، با رخنه در مدارس و نهادهای مدنی، و نیز در سیاست، و حتی در دین، پیش از آن که هیولا بودنش کاملاً مشخص گردد، گسترش یافت. این نظام خداوند را تبعید کرد و، بدینسان، در برابر هر چه نیک و حقیقت است نفوذ ناپذیر ماند."


پاپ جوانان را ترغیب کرد که از مواد مخدر و نیازهای مادی بپرهیزند و جویای حقیقت زندگی باشند.



یوزف رَتزینگر، پاپ بندیکت ِ امروز، همانند بسیاری از جوانان آلمانی، در دوران نوجوانیش، بالاجبار، به گروه موسوم به "جوانان ِ هیتلر" پیوست، و در گیر و دار ِ جنگ جهانی دوم، مدتی کوتاه عضو نیروهای مسلح آلمان نازی بود.


پاپ قرار است امروز از محل حملات مرگبار تروریستی ِ یازدهم سپتامبر 2001 در نیویورک دیدار کند، و رهبری مراسمی مذهبی در ورزشگاه بیس بال ِ تیم "نیویورک یانکیز" را بر عهده گیرد.