برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی درروز جمعه

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه، ششم ارديبهشت ماه، برگزار می شود. دراين دوره، تکليف هشتاد و يک کرسی باقی مانده، از دويست و نود و هفت کرسی، روشن خواهد شد.


در دور اول انتخابات، از سی نماينده تهران، نوزده نفر به مجلس راه يافتند که همگی از کانديداهای جبهه متحد اصولگرايان بودند. از ۲۲ کانديدای راه يافته به دور دوم، ۱۲ کانديدا از جناح موسوم به اصولگرا و ۱۰ کانديدا از جناح موسوم به اصلاح طلب هستند. مهلت تبليغات انتخاباتی فردا، پنجشنبه، به پايان می رسد.
درهمين حال حسين طلا، فرماندار تهران در گفتگو با خبرگزاری فارس، کانديداهای منسوب به خانه کارگر را متهم کرده است که قصد دارند از مراسم روز کارگر، که در ايران در پنجم اردبيهشت ماه برگزار می شود، برای تبليغات انتخاباتی بهره برداری کنند. او افزوده که اعزام کارگران استان های ديگر به تهران، تحت عنوان تجديد ميثاق با ولايت در مراسم روز کارگر، شائبه انتخاباتی دارد و در صورت هرنوع تخلفی، با آن برخورد خواهد شد.


شورای نگهبان صلاحيت شمار زيادی ازنامزدهای جناح موسوم به اصولگرا را رد کرده است واکثر نمايندگان راه يافته به مجلس شواری اسلامی در دور اول، از جناح موسوم به اصولگرا هستند.