سلطانیه: چیزی برای اثبات وجود ندارد

علی اصغر سلطانیه نماینده جمهوری اسلامی در آژانس بین المللی انرژی اتمی در جلسه روز پنجشنبه نشست شورای حکام در وین در پاسخ به شفاف نبودن فعالیت های هسته ای ایران، گفت، ما هیچ پرسشی را بی پاسخ نگذاشته ایم و از نظر ما این موضوع خاتمه یافته است.


بريتانيا، فرانسه و آلمان، چهار شنبه این هفته از جمهوری اسلامی خواستند اطلاعات مربوط به برنامه هسته ای خود را به آژانس ارایه دهد و این ادعا را که اسناد موجود در مورد مطالعات هسته ای – نظامی ساختگی است را ثابت کند .


آقای سلطانیه گفت، ایران 200 صفحه حاوی پاسخ به سوالها در اختیار بازرسان آژانس گذاشته و همچنین افزود 30 صفحه شامل اسناد نیز در اختیار شورای حکام قرار داده است، که نشان می دهد کلیه ادعا ها بی پایه و اساس هستند و، و دیگرنیازی به اثبات نیست.


محمد البرادعی، مدير کل آژانس در تازه ترین گزارش خود که روز دوشنبه به شورای حکام ارائه شد، تاکيد کرد که تهران، تحقيقاتی در زمينه تسليحات هسته ای انجام داده و " بايد توضيحات کافی در اين زمينه ارائه کند."


نمايندگان ۳۵ کشور عضو شورای حکام، از روز دوشنبه تا جمعه در نشست خود به طور ويژه، گزارش تازه آژانس را بررسی کردند که در آن نسبت به امتناع ايران از ارائه اطلاعات لازم پيرامون برنامه اتمی اش ابراز نگرانی شده است .