احمدی نژاد: جمهوری اسلامی آماده مذاکره با آمریکاست

محمود احمد ی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی می گوید که تهران آماده مذاکره با هر کشوری جز اسرائیل است اما این مذاکرات باید بی قید و شرط باشد. آقای احمد ی نژاد افزود که " آمریکا بدلیل مشکلات اقتصادی و اجتماعی خود در حال انفجار است و جمهوری اسلامی، در سی سال گذشته، هرگز وضعیتی بهتر از امروز نداشته و هردولتی که در آمریکا بر سر کار آید چاره یی جز سازش و تعامل با ایران ندارد." محمود احمدی نژاد، بدون پرداختن به جزئیات، و بصورتی سربسته افزود: در چند ماه آینده اتفاقاتی رخ خواهد داد و شرایط به گونه یی خواهد شد که آن ها محتاج گفت و گو با ایران می شوند." آقای احمد ی نژاد ادامه داد که: این گفت و گوها در سطح دولت با دولت نخواهد بود بلکه احتمالاً در سطوح دیگر برگزار می شود.
بنظر می رسد که آقای احمدی نژاد به انتخابات ماه نوامبر آینده آمریکا و سخنان باراک اوباما، نامزد حزب دمکرات اشاره می کرد. باراک اوباما در جریان مبارزات انتخاباتی خود بارها گفته است که آمریکا باید، همزمان با تشدید تحریم و مجازات ایران، با جمهوری اسلامی مستقیماً مذاکره کند گرچه این مذاکرات در سطح بالای دیپلماتیک نخواهد بود. آقای احمد ی نژاد همچنین گفت که در صورت دریافت درخواست رسمی گشایش دفتر حافظ منافع آمریکا در تهران، آن را بررسی می کند.
آقای احمد ی نژاد دیروز صبح در جلسه یی با روسای نمايندگی های جمهوري اسلامي در کشورهای حوزه خليج فارس، گفته بود که: شرایط جهانی بسرعت در حال تغییر است و باید برای جهان ِ پس ازاضمحلال امپراتوری آمریکا آماده شد.