آیت الله خامنه ای: مسوول برنامه هسته ای رئیس جمهوری است

آیت الله علی خامنه یی ، رهبر جمهوری اسلامی در آستانه مذاکرات هسته یی خاویر سولانا و سعید جلیلی در ژنو، گفت که: جمهوری اسلامی با مذاکره با اروپا موافقت کرده است اما نباید فضای تهدید بر آن حاکم باشد. آیت الله خامنه یی افزود: مسوول پیشبرد موضوع هسته یی ایران شورای عالی امنیت ملی است که در راس آن رئیس جمهوری قراردارد و آن چه این مسوولان می گویند مورد اجماع همه مسئولان کشور است. آقای خامنه یی ادامه داد: مواضع جمهوری اسلامی و خطوط قرمز آن کاملاً روشن است . مسوولان جمهوری اسلامی خط قرمز را به معنای قابل مذاکره نبودن روند غنی سازی اورانیوم در ایران، اعلام می کنند.

تاکید آیت الله خامنه یی بر مذاکره با اروپا و عبور نکردن از خط قرمز، در حالی مطرح می شود که خاویر سولانا ، بسته پیشنهادی مشوق ها را از جانب پنج عضودائم شورای امنیت سازمان ملل از جمله آمریکا، بعلاوه آلمان به ایران داده است، و آمریکا برای نخستین بار، یکی از دیپلمات های بلندپایه خود را به مذاکرات هسته یی روزهای شنبه و یکشنبه آینده، به ژنو می فرستد تا بگفته وزات خارجه این کشور "پاسخ ایران را به بسته پیشنهادی کشورهای پنج بعلاو یک، مستقیماً بشنود."


آیت الله خامنه یی همچنین گفت که اگر آمریکا و اسرائیل به ایرا ن حمله کنند، برای جمهوری اسلامی فرقی نمی كند كه فرد دستوردهنده این حمله، پس از صدور چنین دستوری همچنان مسووليت دولتی داشته باشد یانه، و در هر حال جمهوری اسلامی او را تحت پیگیرد قرار خواهد داد، و مجازات خواهد کرد.