برگزاری مراسم تدفین جنازه سربازان اسرائیلی

مراسم تدفین جنازه اهود گولدواسر، یکی از دو سرباز اسرائیلی که بقایای اجسادشان درمبادله زندانیان با حزب الله، دیروز به این کشور بازگردانده شد، امروز (پنجشنبه بیست و هفتم تیرماه) با حضور مسوولان بلندپایه این کشور برگزار شد.
اهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل در همین مراسم به بازماندگان سربازان کشته شده اسرائیلی تسلیت گفت، و اندوه آنان را "تسکین ناپذیر" خواند و گفت:


" این سفر، نه آن چنان که امیدوار بودیم، و نه آن چنان که دعا می کردیم، امروز به پایان رسید. حقیقت دردناک، تا زمانی که به واقعیت بَدَل نشده بود، مانع از رفع تردید می شد. تا زمانی که بارقه یی از امید بر جای بود، روح و روان ما از پذیرش واقعیت سر باز می زد. (اکنون) سفر به پایان رسیده، سوگواری جایگزین تردید شده است، و سفری تازه آغاز می شود"

مراسم تدفین بقایای جنازه الداد رِگِو، دیگرسرباز اسرائیلی، امروز بعد از ظهر برگزار می شود. اسرائیل و حزب الله لبنان دیروز( چهارشنبه، ۲۶ تیرماه) زندانیان خود را با یک دیگر مبادله کردند. اسرائیل در ازای بازگرداندن بقایای اجساد سربازان خود که حزب الله آن ها را از داخل خاک اسرائیل در سال ۲۰۰۶ ربوده بود، سمیر قنطار و چهار تن دیگر از اعضای زندانی عضو حزب الله لبنان، و نیز اجساد ۱۹۹ تن از شبه نظامیان کشته شده در جنگ سی و چهار روزه ویرانگر و خونین ِ تابستان دوسال پیش میان اسرائیل و این گروه شبه نظامی را آزاد کرد، و با پایمردی صلیب سرخ بین المللی به حزب الله تحویل داد.
سمیر قنطار بیست و نه سال پیش، پس از رخنه به خاک اسرائیل، از جمله یک مرد اسرائیلی را در برابر دیدگان دختر چهار ساله اش کشت، و سپس، همان دختر را با کوبیدن قنداق تفنگش به جمجمه او بقتل رساند. سمیر قنطار به جرم همین کشتار، که اسرائیلی ها آن را یکی از سیاه ترین و دردناک ترین جنایات در تاریخ کشورشان می دانند، محاکمه، و به سه بار حبس ابد محکوم شد.