رایس: جامعه جهانی در برابر تهران متحد است

کاندولیزا رایس، وزیر خارجه آمریکا، امروز(پنج شنبه۲۷ تیرماه) در واشینگتن گفت که: حضور ویلیام برنز، معاون وزارت خارجه آمریکا، بنمایندگی واشینگتن، در مذاکرات هسته یی ِ روز شنبه آینده خاویر سولانا مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، و نماینده گروه ۱+۵ با سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی، در ژنو، نشان دهنده " پشتیبانی قاطع" آمریکا از تلاش های دیپلماتیک برای رفع بحران هسته یی حکومت تهران است. خانم رایس افزود: بگذارید امیدوار باشیم که ایران به این پیام توجه کند.
وزیر خارجه آمریکا یادآور شد که جامعه بین المللی در برابر برنامه هسته یی جمهوری اسلامی یکپارچه و متحد است. خانم رایس با اشاره به گردهمایی در ژنو افزود:
"خوب، خواهیم دید که طرف های ایرانی چه می گویند. بگمان من، برای آن ها (سران جمهوری اسلامی) خیلی روشن خواهد شد که جامعه بین المللی و گروه ۱+۵ در هر دو مسیر کاملاً با یک دیگر متحدند؛ یعنی پیشنهاد راهی به ایران که براستی با جامعه بین المللی ارتباط برقرار کند؛ اما، همزمان، تاکید دارند که آن ها (سران جمهوری اسلامی) برای ورود به مذاکره، فعالیت های هسته ییشان را باید، بگونه یی قابل تایید، به حال تعلیق در آورند."
کاندولیزا رایس، سپس، ابراز امیدواری کرد که سران جمهوری اسلامی پیام جامعه بین المللی را بشنوند:
" (برای رهبران جمهوری اسلامی) می خواهیم روشن سازیم که آمریکا قویاً هوادار چنین دیپلماسی یی است؛ با متحدانش یکپارچه، و قویاً پشتیبان آن هاست، و امیدوارم طرف های ایرانی این پیام را درک کنند."


وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این پرسش که تصور می کند واکنش جمهوری اسلامی به بسته مشوق های عرضه شده به تهران، در ازای تعلیق روند غنی سازی اورانیوم در ایران، مثبت خواهد بود یا نه، گفت که " نمی داند."