براون: گفته های احمدی نژاد درباره اسرائیل شرم آور است

گوردون براون، نخست وزیر بریتانیا، امروز ( دوشنبه سی و یکم تیرماه) در سخنانی خطاب به نمایندگان کِنِسِت یا پارلمان اسرائیل، گفت: تهدید های محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی درباره موجودیت اسرائیل "انزجارآور" است.

آقای براون گفت: به آن هایی که گمان می کنند که اظهارات تهدید آمیزشان درباره محو کشوری از روی صفحه زمین، با بی اعتنائی همراه خواهد شد و ناشنیده خواهد ماند، یکصدا می گوییم: این تهدیدات رئیس جمهوری اسلامی یکسره شرم آور و نفرت انگیز است.

آقای براون سپس یادآوری کرد که جمهوری اسلامی دو گزینه بیشتر پیش رو ندارد؛ یا فعالیت های هسته یی اش را به حال تعلیق در آورد و پیشنهادهای تشویقی قدرت های جهانی را بپذیرد، یا با انزوای روزافزون و پاسخ یکپارچه تمامی کشورها در سراسر جهان روبرو شود.
نخست وزیر بریتانیا بار دیگر تاکید کرد:"ما برای پیشگامی در اِعمال تحریم و مجازات های شدیدتر و سخت تر بر جمهوری اسلامی آماده می مانیم و از تمامی جامعه بین المللی خواهیم خواست (که در تحریم و مجازات سنگین تر حکومت تهران) به ما بپیوندد.


این نخستین باری بود که یک نخست وزیر بریتانیا در پارلمان اسرائیل سخنرانی می کرد. نخست وزیر بریتانیا پیشتر از عراق و کرانه غربی رود اردن نیزدیدن کرده بود.