مقام پیشین آمریکائی: کرزای از تجارت مواد مخدر حمايت مي کند

نماینده پیشین آمریکا در زمینه مبارزه با تجارت هروئین در افغانستان، حامد کرزای، رئیس جمهور افغانستان را به حمایت از قاچاقچیان و مانع تراشي در مبارزه با مواد مخدر متهم کرد.


توماس شویچ Schweich ، که ماه گذشته از مقام خود در دفتر مبارزه با مواد مخدر ِ وزارت خارجه آمریکا استعفاء کرد و دو سال در سفارت آمريکا در کابل، در زمينه مبارزه با مواد مخدر فعال بود، در مقاله ای می نویسد که دولت افغانستان عميقا در از تجارت ترياک حمايت مي کند.



در اين مقاله که در « مجله نیویورک تایمز» منتشر شده، آمده است که اغلب دشمنان رييس جمهور افغانستان در گروه طالبان، از راه تجارت مواد مخدر، پول به دست می آورند و همزمان بسیاری از حامیان حامد کرزای نیز از همین راه سود می برند.


اين مقام پيشين وزارت خارجه آمريکا در زمينه مبارزه با مواد مخدر می افزاید فساد ِ مرتبط با مواد مخدر به بالاترین ردهً های حکومت افغانستان نفوذ کرده و قاچاقچیان صدها فرمانده پلیس، قاضی و دیگر مقامات افغان را خريده اند.



حامد کرزای، رييس جمهور افغانستان در یک کنفرانس خبری مشترک با دبیر کل پیمان ناتو که در دیداری غیر منتظره به کابل رفته است، گفته های مقام پيشين آمريکايي را تکذیب کرد.