اوباما از پاريس وارد لندن شد

باراک اوباما، نامزد رياست جمهوری از حزب دمکرات امريکا ، شب گذشته، از پاريس وارد لندن شد. اين آخرين بخش از سفر او به خاورميانه و اروپاست که پيشاپيش برگزاری انتخابات ريست جمهوری، در ماه نوامبر، انجام می شود. آقای اوباما قرار است در اين سفر با گوردون براون، نخست وزير بريتانيا، و تونی بلر، نماينده ويژه گروه چهارجانبه صلح خاورميانه، ديدار کند.


باراک اوباما در پاريس پس از گفتوگو با نيکلا سرکوزی، رييس جمهوری فرانسه، در کنفرانس خبری مشترکی شرکت کرد. او در اين کنفرانس خبری از ايران خواست يا برنامه غنی سازی اورانيوم را متوقف کند و بسته مشوق های پيشنهادی غرب را بپذيرد و يا خود را برای رويارويی با فشارهای شديدتر بين المللی آماده کند.
آقای اوباما گفت:
" ما از ايران انتظار داريم که يکی از اين دو گزينه راانتخاب کند: يا رفتارش را عوض کند، که در اين صورت کاملا در جامعه بين المللی جا خواهد گرفت و از همه مواهب آن بهره مند خواهد شد؛ و يا به برنامه هسته ای غيرقانونی خود ادامه دهد، که در اين صورت با تحريم های يک پارچه گسترده و شديد ترجامعه بين المللی روبرو خواهد شد."
اوباما همچنين تصميم فرانسه را در اعزام نيروهای بيشتر به افغانستان ستود.


سناتور اوباما در اين سفر از کشورهای عراق، افغانستان، آلمان ، کويت ، اردن ، اسرائيل، و تشکيلات فلسطينی کرانه غربی ديدار کرده است.


نظر سنجی هايی که در امريکا انجام شده نشان می دهد اوباما از رقيب جمهوری خواهش در انتخابات رياست جمهوری جلوتر است.