رادُوان کاراجیچ امروز تفهیم اتهام خواهد شد

«رادُوان کاراجیچ» رهبر سابق صرب های بُسنی، پس از گذراندن نخستین شب در سلولی انفرادی در بازداشتگاه مرکزی ِ دادگاه بین المللی رسیدگی به جنایات جنگی در لاهه در هلند، امروز (پنجشنبه دهم مرداد) در برابر قاضی مامور رسیدگی به پرونده اتهاماتش خواهد ایستاد.

نخستین جلسه این دادگاه برای تفهیم رسمی اتهامات دکتر «كاراجيچ» به او، قرار است امروز، ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران برگزار شود.

«رادُوان كاراجيچ» براى شنيدن و تفهیم اتهاماتی که در زمينه جنايت عليه بشريت و نسل كشى در زمان جنگ داخلی بُسنى، طى سال هاى ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵، به او ایراد شده است، در پیشگاه قاضی دادگاه بین المللی حاضر مى شود. بگفته خانم نِرما یِلاچیچ Nerma Jelacic ، سخنگوی دادگاه بین المللی رسیدگی به جرائم و جنایات جنگی در یوگسلاوی سابق؛ دکتر «رادوان کاراجیچ» ۳۰ روز فرصت خواهد داشت تا اتهاماتی را که به او ایراد شده است، بپذیرد یا رد کند.



همزمان، «سرژ برامرتس Serge Brammertz» دادستان ارشد دادگاه لاهه گفت: دادستانی و گروه وکلای مدافع آقای کاراجیچ، به چندين ماه وقت نیاز دارند تا خود را برای یک محاکمه دشوار آماده کنند.

«رادُوان كاراجيچ» که در پی نزدیک به سیزده سال متواری بودن، و زندگى مخفيانه در حومه بلگراد بازداشت شد، ديروز (چهارشنبه) به دادگاه بین المللی لاهه در هلند فرستاده شد.