نگرانی یک سازمان بين المللی از وضعيت سامان رسول پور

برنامه نظارت بر وضعيت مدافعان حقوق بشر که محل آن در پاريس قرار دارد، از بازداشت يک فعال حقوق بشر در کردستان خبر داد.
در بيانيه ای که به اين مناسبت منتشر شده، آمده است، برنامه نظارت بر وضعيت مدافعان حقوق بشر از طريق فعالان حقوق بشر در ايران از زندانی شدن سامان رسول پور، فعال حقوق بشر در کردستان، آگاه شده است.


بر اساس اين گزارش روز ۲۷ ژوئيه، ، پنج روز پيش، سامان رسول پور توسط ماموران امنيتی در خانه خود در مهاباد دستگير و به مکان نامعلومی برده شد. تا تاريخ صدور اين بيانيه هيچ خبری از اتهام های احتمالی و محل نگهداری سامان رسول پور در دست نيست.
آقای رسول پور در پی برگزاری تجمعی آرام در اعتراض به حکم اعدام فرزاد کمانگر بازداشت شده است.
فرزاد کمانگر که به اتهام همکاری با حزب کارگران کردستان به مرگ محکوم شده در نامه ای که از زندان فرستاده گفته است به هيچ حزب و گروه سياسی تعلق ندارد.


برنامه نظارت بر وضعيت مدافعان حقوق بشر ضمن ابراز نگرانی عميق از بازداشت سامان رسول پور، که آن را نشانه ای از سرکوب شديد فعالان حقوق بشر در ايران، بويژه در مناطق اقليت نشين، دانسته ، تاکيد کرده است که ايران با اعلان نامزدی خود برای عضويت در شورای امنيت سازمان ملل در سال ۲۰۰۶ خود را به پيش برد و حمايت از معيارهای حقوق بشر متعهد کرده است. از اين رو برنامه نظارت بر مدافعان حقوق بشر از ايران خواسته است خودر ا با معيارهای بين المللی حقوق بشر مطابقت دهد.