پیشنویس قطعنامه شورای امنیت درباره گرجستان رد شد

روسیه پیشنویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای رفع بحران گرجستان را رد کرد. ویتالی چورکین، نماینده دائمی کرملین در سازمان ملل می گوید: «موافقتنامه آتش بسی که با پایمردی و میانجیگری نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه میان تفلیس و مسکو امضاء شد، در این قطعنامه باید تایید شود.».

پیشنویس قطعنامه شورای امنیت از روسیه می خواست که نیروهای خود را به مواضع پیش از جنگ اخیر بازگرداند اما روسیه می گوید که توافقنامه آتش بس به این کشور اجازه می دهد که نیروهایش را در منطقه یی حائل میان گرجستان و اوستیای جنوبی، مستقر کند.
مسکو، همچنین، تاکید براحترام به تمامیت ارضی گرجستان در پیشنویس قطعنامه یاد شده را مردود می داند و می گوید که اوستیای جنوبی و ابخاز نمی خواهند بخشی از گرجستان باشند.
روسیه در شورای امنیت سازمان ملل دارای حق «وتو» است، و درنتیجه، جلو تصویب هر گونه قطعنامه یی را در آن شورا می تواند بگیرد.
از سوی دیگر، دِمیتری مدودیف، رئیس جمهوری روسیه به نیکلا سارکوزی ، رئیس جمهوری فرانسه گفته است که نیروهای روسیه تا روز جمعه آینده از خاک گرجستان خارج می شوند و افزوده است که این نیروها یا به اوستیای جنوبی، یا منطقه حائل، یا به خود روسیه بازخواهند گشت.