آیت الله نوری همدانی ابقای رحیم مشائی نابجاست

خبرگزاری فارس امروز (۳۰ مرداد) پاسخی را ازآیت الله نوری همدانی منتشر کرده که گفته می شود در استفتای جمعی از دانشجویان درباره گفته های اخیر اسفندیاررحیم مشائی، رئیس سازمان میراث فرهنگی واز معاونان محمود احمدی نژاد، درباره مردم اسرائیل، نوشته شده است.


آیت الله نوری همدانی، با اشاره به این گفته آیت الله خمینی که «اسرائيل بايد محو شود»، خطاب به محمود احمدی نژاد نوشته است: «هرگز شايسته نيست كسی را كه فكر و فرهنگش در حدی باشد كه نتواند اين حقيقت را درك كند، وآن قدر شهامت روحی ندارد كه به اشتباه خود به طور صريح اعتراف كند و عذر بخواهد» در مقام رایزنی و معاونت رئیس جمهوری نگاه داشت.

در پی گفته های رحیم مشائی که « برای شکاف انداختن میان مردم اسرائیل و دولت بگفته او صهیونیستی آن، باید تبلیغ کرد که ملت ایران با ملت اسرائیل دشمنی ندارد»، فشارها برای برکناری او افزایش یافته است. آقای مشائی دیروز به قم رفته بود تا با ایت الله نوری همدانی دیدار کند اما این روحانی سالخورده و با نفوذ از پذیرفتن او خودداری کرد
اسفندیار حیم مشائی امروز نیز، بار دیگر تاکید کرد که برغم فشارهایی که متجه اوست، از مقام معونت ریاست جمهوری اسلامی کناره گیری نخواهد کرد.