نخست وزیر تایلند: استعفا نمی دهم

ساماک سونتاراوِی، Samak Sundravej نخست وزیر تایلند می گوید: دولت او با رای مردم بر سر کار آمده و مخالفان نمی توانند او را بزور وادار به کناره گیری کنند. او افزود که دولت، پنج تن از رهبران «ائتلاف مردم برای دمکراسی» را تحت پیگرد قانونی قرار خواهد داد. هزاران تن از هواداران ائتلاف مخالفان ، امروز با هجوم به ساختمان رادیو و تلویزیون تایلند و محوطه ساختمان نخست وزیری در بانکوک، پایتخت، خواهان استعفای نخست وزیر شدند.
نخست وزیر تایلند، در کنفرانس خبری، گفت که ازاعلام وضعیت اضطراری، که خواست مخالفان است، خودداری می کند.
«ائتلاف مردم برای دمکراسی»، حزب مخالفت دولت، می گوید: ساماک سونتاراوِی، نخست وزیرکنونی، بنمایندگی از تاکسین شیناواترا، نخست وزیر سابق، قدرت را بدست گرفته است و خواهان استعفای دولت او شده است.
نخست وزیر پیشین تایلند و همسرش که با کودتایی بی خونریزی از کار برکنار شدند، با اتهام های فساد مالی گسترده و تخلفات مالیاتی کلان روبرو هستند و دادگاه عالی تایلند، یازدهم ماه اوت، دو هفته پیش، برای این دو نفر حکم جلب صادر کرد. اما آنها اتهامات ایراد شده به خود را سیاسی می دانند. در همین حال، رهبر مخالفان، که برای تجمع کنندگان در محوطه نخست وزیری سخنرانی می کرد، گفته است که تا هنگام استعفای دولت، این محل را ترک نخواهند کرد.