رییس جمهوری گرجستان، سرزده از بندر «پوتی» دیدن کرد

«میخاییل ساکاشویلی» رییس جمهوری گرجستان به طور سرزده از بندر«پوتیPoti» که هنوز نیروهای روسيه در آنجا به گشت زنی می پردازند دیدن کرد.


رییس جمهوری گرجستان در اين ديدار، سربازان روسيه را که در پاسگاه هایی نه چندان دور از شهر « پوتی» حضور داشتند «نیروهای اشغالگر» خواند.


در پي آنکه روسيه، استقلال مناطق جدایی خواه «اوستیای جنوبی» و «ابخاز» را به رسميت شناخت، گرجستان روز جمعه اعلام کرد روابط دیپلماتیکش را با مسکو قطع می کند.


یک مقام وزارت امور خارجه روسیه نيز به خبرگزاري «ریاRIA» گفت مسکو سفارت خود را در تفلیس تعطیل خواهد کرد.
در همین حال فرانسه که هم اکنون ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد اعلام کرد در نشست اضطراری این اتحادیه که روز دوشنبه برگزار می شود موضوع تحريم روسيه بررسی نخواهد شد.


«برنار کوشنرBernard Kouchner» وزیر امور خارجه فرانسه پیش از این گفته بود تحریم ها علیه روسیه در صورت به رسمیت شناخته شدن مناطق جدایی خواه «اوستیای جنوبی» و «ابخاز» توسط این کشور و همچنین فرستاده شدن نیروهای روس به عمق خاک گرجستان مورد بررسی قرار می گیرد.
در همين حال وزارت خارجه روسیه ، اتحادیه اروپا را از اقدامات عجولانه برحذر داشت.
ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه گفت اتحادیه اروپا نباید همچون ابزاری در خدمت سیاست خارجی آمریکا عمل کند. وی که در مصاحبه ای با يکي از شبکه هاي تلویزیونی آلمان «آ. ا ِر. دِARD» افزود اروپایی ها « با چنین اقداماتی چیزی به دست نخواهند آورد».