باراک اوباما روند امور اجرایی برای انتقال به کاخ سفید را آغاز کرد

«باراک اوباما» رییس جمهوری برگزیده آمریکا در پی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ، روند انتخاب و چينش افراد مورد نظر خود برای پیشبرد امور کاخ سفید را آغاز کرد.


بنا به گزارش ها آقای «اوباما» ریاست امور کارکنان کاخ سفید را به «رام امانوئلRahm Emanuel» که یک نماینده مجلس آمریکاست پیشنهاد کرد.


آقای «امانوئل» که همچون «باراک اوباما» از نمايندگان ايالت ايلي نوي در کنگره آمريکا است، پیشتر در کاخ سفيد، مشاور «بیل کلینتون» رییس جمهوری پیشین آمریکا بوده است.


همچنین انتظار می رود آقای «اوباما» تا زمان ورود رسمي اش به کاخ سفيد به عنوان رييس جمهور تازه آمريکا، به تدريج در اين دوره انتقالي دو ماهه، اطلاعات طبقه بندی شده اي را از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا«سیاCIA» دریافت کند.


به گفته مقام های رسمی، آقای «اوباما» براي نظارت بر روند انتقال امور رياست جمهوري به خود در ۷۵ روز باقي مانده تا زمان مراسم تحليف، یک دفتر جدید در واشینگتن تأسیس کرده است.


«جرج بوش» رییس جمهوری آمریکا گفت در مکالمه تلفنی با آقای «اوباما» به او وعده داده است در انتقالِ ِ دولت که در ژانویه آینده ( دو ماه دیگر) صورت خواهد گرفت، کاملاً همکاری کند.
آقاى «اوباما» با اکثريتي قاطع توانست بر «جان مك كين» رقيب انتخاباتي خود پيروز شود.