سران کشورهای «گروه ۲۰» برای بررسی بحران اقتصادی در واشینگتن گرد آمدند

رهبران بیست کشور بزرگ صنعتی و رو به توسعه جهان، موسوم به «گروه ۲۰» برای مقابله با بحران جهانی اقتصاد امروز شنبه در واشینگتن پایتخت آمریکا تشکيل جلسه مي دهند.
رهبران این کشورها در پی دستیابی به توافقنامه ای هستند که نظام اقتصاد جهانی را تحول بخشد و جهان را از بدترین بحران اقتصادی که طی هشتاد سال گذشته بی سابقه بوده است نجات دهند.
«جرج بوش» رییس جمهوری آمریکا جمعه شب در آستانه مذاکرات رسمي امروز، به مناسبت حضور سران «گروه ۲۰» ضيافت شامی در کاخ سفيد برگزار کرد و ضمن خوشامدگويی به ميهمانانش، گفت که با همکاري همه طرف ها مي توان اقتصاد جهان را در مسير رونق و شکوفایی بلند مدت قرار داد.
بر اساس گزارش ها، به سبب غيبت باراک اباما، رييس جمهوری منتخب آمريکا در اين نشست، چشم انداز رسيدن به توافق بر سر اقدامات اساسی نامشخص است.
آقای«اوباما» گروهی از نمایندگان خود را به گردهمایی سران «گروه ۲۰» فرستاده که در میان آنان خانم «مادلین آلبرایت» وزیر پيشين امور خارجه آمریکا دیده می شود.
گفته می شود کشورهای «گروه ۲۰» ۸۵ درصد اقتصاد جهان را در دست دارند.
این گروه متشکل از کشورهای پیشرو ِ صنعتی – اقتصادی همچون ایالات متحده آمریکا، ژاپن و کشورهای عضو اتحادیه اروپا، به علاوه روسیه، چین، برزیل و هند است.