ادامه تلاش ها برای پاکسازی کامل اماکن اشغال شده در بمبئی

کماندوهای هندی به تلاش برای پاکسازی کامل اماکن اشغال شده در بمبئی ادامه می دهند. در این حمله که روز چهارشنبه آغاز شد تا کنون بیش از ۱۴۰ نفر، از جمله شماری آمریکائی، ایتالیائی، استرالیائی ، ژاپنی ، بریتانیائی و آلمانی کشته شده و دهها نفر از گروگان ها نیز آزاد شده اند.

در آخرین عملیات برای رهائی گروگان ها، نیروهای کماندو، به مرکز یهودیان در بمبئی وارد شدند و گروگان ها را آزاد کردند. طبق گزارش ها، حداقل ۵ گروگان اسرائیلی در این مکان کشته شدند.

در عملیاتی دیگر، هتل اوبروی، در شهر بمبئی از دست تروریست ها خارج شد و ۱۰۰ نفر آزاد شده و دو نفر از تروریست ها نیز کشته شدند.

کماندوها همچنین در جستجوی پیدا کردن شورشیان و گروگان ها در هتل دیگری به نام تاج محل ، هستند.

هویت تروریست ها هنوز مشخص نشده است اما مقامات رسمی کشور هند، این حمله را به شورشیان اسلامگرا نسبت می دهند.

مانموهان سینگ، نخست وزیر هند گفت، شورشیان از خارج از هند وارد این کشور شده اند و وزیر خارجه هند، عواملی را در پاکستان به حمایت از تروریست ها متهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان از هند خواسته است که وارد آنچه "بازی سیاسی" نامید، نشود. او در دیداری که از هند داشت، به خبرنگاران گفت: " این یک مسئله همگانیست. ما با یک دشمن مشترک روبرو هستیم و باید برای مقابله با این دشمن با هم همکاری کنیم."