پاکستان هرگونه نقش داشتن در حملات بمبئی را رد کرد

دولت پاکستان در پی ادعاهای دولت هند مبنی بر مرتبط بودن شبه نظامیان مشکوک اسلامگرا با شبکه های پاکستانی در انجام یک سری حملات در شهر «بمبئی» ، ابراز نگرانی کرد.

بر اثر اين حملات نزديك به ۲۰۰ نفر از مردم جان باختند و بيش از ۳۰۰ نفر زخمى شدند.


بر اساس گزارش ها حدود ۱۰ مرد مسلح در حمله اى كه روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد و ۶۰ ساعت به طول انجاميد درگير بودند. در اين سرى حملات، هتل هاى مجلل، يك ايستگاه قطار و يك مركز يهوديان در «بمبئى» كه مركز اقتصادى هند محسوب مى شود هدف حمله قرار گرفتند.
مقام هاى رسمى مى گويند يكى از مهاجمان مسلح كه دستگير شده است مليت پاكستانى دارد. دستكم ۹ مهاجم ديگر كشته شده اند.


«آصف علی زرداری» رییس جمهوری پاکستان برای تحقيق درباره اين حملات به هند، پيشنهاد همکاری داده و افزوده است که دوایر دولتی پاکستان هیچ نقشی در این حملات نداشته اند.


«شاه محمود قریشیShah Mehmood Qureshi» وزیر امور خارجه پاکستان روز شنبه به خبرنگاران گفت:
"هیأت حاکمه هند، دولت پاکستان را محکوم نکرده است. لطفا در این زمینه بسیار واضح عمل کنید. آنها در این زمینه مشکوکند، مشکوک به این که شاید گروه ها و سازمان هایی که اینجا در پاکستان حضور دارند نقشی در حملات داشته اند. ما درخواست کرده ایم که اگر دولت هند مدارک و اطلاعاتی در دست دارد آنها را با ما در میان بگذارد.


دستكم ۱۹۵ نفر بر اثر حملات «بمبئى» كشته شدند كه حدود ۲۰ نفر از آنها خارجى بوده اند. مليت اين افراد آمريكايى، اسراييلى، فرانسوى و استراليايى گزارش شده است.