رییس جمهوری پاکستان از هند خواست اسلام آباد را در حملات تروریستی مقصر نداند

«آصف علی زرداری» رییس جمهوری پاکستان از هند خواست در پی حملات تروريستى هفته گذشته در «بمبئى» كه به كشته شدن ۱۷۰ نفر انجاميد، پاكستان را مجازات نکند.


آقاى «زردارى» در مصاحبه اى با روزنامه «فايننشال تايمز» گفت تحريكات ِ انجام شده توسط گروه هاى شبه نظامى مى تواند خطر بروز جنگ بين دو همسايه مسلح به سلاح هسته اى را افزايش دهد.
اظهارات رييس جمهورى پاكستان در حالى است كه «شكيل احمدShakeel Ahmad » معاون وزير كشور هند به «بى. بى. سى» گفت مقام هاى هندى كشف كرده اند که همه ۱۰ فرد مظنونی كه عمليات تروريستى ۶۰ ساعته را در «بمبئى» انجام دادند از پاكستان آمده بودند.
به گفته معاون وزير كشور هند ، اين افراد عضو «لشكر طيبه» گروه اسلامگرای مستقر در پاكستان بودند كه پيشتر نيز حملاتى را در هند سازماندهى كرده بود.


در شرايطي که توانايی مقام های هند در شناسايی و جلوگيری از اين حملات به زير سوال رفته است «مانموهان سينگManmohan Singh » نخست وزير هند، روز يکشنبه از افزايش اقدامات ضد تروريستى در کشورش خبرداد.


در همین حال «شیوْراج پاتیل Shivraj Patil» وزیر کشور هند با بیان این که خود را در جلوگیری از جملات تروریستی، از نظر «اخلاقی» مقصر می داند، از مقام خود استعفا کرد.