دولت بریتانیا پخش پیام کریسمس محمود احمدی نژاد را محکوم کرد


دولت بریتانیا روز گذشته پخش پیام کریسمس محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی از چنل فور، کانال چهار، یکی از شبکه های تلویزیونی غیر دولتی انگلستان را محکوم خواند.

وزارت خارجه بریتانیا گفت: تصمیم شبکه چهار به پخش این پیام باعث رنجشی بین المللی خواهد شد.

محمود احمدی نژاد در این پیام که بفارسی، با زیرنویس انگلیسی پخش شد، از جمله، میلاد مسیح را به بریتانیایی ها تبریک گفت و او را «پرچمدار عدالت، عشق و مهر برای همنوعان، و نیز پرچمدار پیکار با خودکامگی، تبعیض، و بیعدالتی» توصیف کرد.

محمود احمدی نژاد همچنین گفت: اگر عیسی مسیح امروز زنده می بود، به مخالفت با «قدرت های توسعه طلب» ِ زورگو، و نیز با اشغالگران، تروریست ها و جنگ افروزان در سراسر جهان، بر می خاست.

سازمان های یهودی بریتانیا و سفیر اسرائیل در لندن، با اشاره به دشمنی محمود احمدی نژاد با اسرائیل، نقض گسترده حقوق بشر در ایران، و آن چه پشتیبانی جمهوری اسلامی از تروریسم خوانده شده، خشم خود را از پخش این پیام ابراز کرده اند.

پیتر تَچِل، یکی از مدافعان فعال حقوق بشر در بریتانیا، به رادیو فردا گفت:

« چَنِل فور پیروزی تبلیغاتی یی نصیب پرزیدنت احمدی نژاد کرده است. این کانال تلویزیونی ساعتی پر بیننده در تلویزیون را در اختیار او گذاشت که در آن، محمود احمدی نژاد حالت مدافع صلح، انصاف و عدالت به خود گرفت، و همزمان، نقض حقوق بشر در کشور خودش را نادیده انگاشت. ما می دانیم که این نظام (نظام جمهوری اسلامی) کودکان، روزنامه نگاران، مسلمانان سنی، همجنسگرایان، و ناراضیان قومی و سیاسیش را اعدام می کند.»


شبکه چهار پانزده سال است که بجای پخش سنتی پیام کریسمس ِ الیزابت دوم، ملکه بریتانیا، از یکی از چهره ها خبرساز سال، به عنوان جایگزین، می خواهد که بمناسبت زادروز عیسی مسیح، پیام بیفرستد.