سفری به افغانستان در دوره طالبان

یک عضو گروه طالبان در حال زدن مردی‌ست که تریاک همراه داشت.

اعضای طالبان در کاخ ریاست‌جمهوری افغانستان، ارگ، پاییز ۱۹۹۶.

پیکرهای محمد نجیب‌الله، رئیس‌جمهوری پیشین و برادرش پس از آن‌که در پایگاه سازمان ملل در کابل دستگیر و کشته شدند، برای «عبرت» دیگران در برابر همگان به نمایش گذاشته شده‌اند؛ سپتامبر ۱۹۹۶.

مردان افغان در حال تبدیل خمپاره‌های ساخت شوروی به لوازم و تجهیزات برای ساخت خانه.

بنا بر قوانین طالبان، زنان باید همواره خارج از خانه برقع سر می‌کردند و تنها همراه یک عضو مذکر خانواده اجازه داشتند بیرون بروند.

اعضای طالبان در حال تماشای مسابقه فوتبال. فوتبال همچنان در افغانستان پرطرفدار بود؛ در حالی‌که بیشتر ورزش‌ها و بازی‌های دیگر شدیدا محدود یا ممنوع شده بودند، از جمله بادبادک‌بازی که طالبان آن را «خلاف اصول اسلامی» می‌دانست.

اعضای تیم فوتبال پاکستان، پس از آن‌که با شرت ورزشی به میدان رفتند توسط طالبان «تنبیه» شده و موهایشان تراشیده شد. این عکس پس از بازگشت آن‌ها به پاکستان گرفته شده‌است. بازیکنان فوتبال باید تن خود را می‌پوشاندند.

فیلم و موسیقی ممنوع شده بود و طالبان هرچه پیدا می‌کردند به آتش می‌کشیدند.

طالبان با یک تانک ساخت شوروی در حال رد شدن از روی قوطی‌های آبجو. تنبیهات دوره طالبان، مثلا برای نوشیدن الکل و دیگر موارد، معمولا شدید بود و در برابر همگان اجرا می‌شد.

شیرین خان در حال اجرای «عدالت»؛ دادگاه شریعت طالبان به این مرد اجازه داده بود تا دور محمد، مظنون به قتل پسرش را، خودش در خیابان تیرباران کند. خوست، ۱۹۹۸.

دست‌های آویزان برای «عبرت» دیگران؛ متعلق به فردی که متهم به دزدی شده بود.

تندیس‌های بودا در بامیان توسط طالبان نابود شدند. دو تندیس در سال‌های ۵۰۷ میلادی و ۵۵۴ میلادی ساخته شده‌ بودند. آن‌ها از جاذبه‌های گردشگری مهم در افغانستان و از میراث فرهنگی عمده در آسیای مرکزی بودند. این دو تندیس از نمونه‌های کم‌نظیر بودیستی-یونانی به‌شمار می‌رفتند. طالبان تندیس‌ها را خلاف اسلام می‌دانست.

نیروهای آمریکایی از سال ۲۰۰۱، در واکنش به حملات یازده سپتامبر، وارد افغانستان شدند. آن‌ها طالبان را سرنگون کردند، اما درگیر جنگی شدند که امروزه طولانی‌ترین جنگ آمریکا به‌شمار می‌رود.

شمار نیروهای آمریکایی در حال حاضر ۱۴ هزار نفر است که دونالد ترامپ قصد دارد نیمی از آن‌ها را به کشور بازگرداند. طالبان مشغول انجام مذاکراتی با نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان هستند. طالبان با مقام‌های ایرانی، روسی و دیگر کشورها نیز دیدارهایی انجام داده‌اند.