تصاویری تاریخی از ۱۲۵ سال فعالیت نشنال جئوگرافیک

دست دادن «جین گودال»، جانورشناسی که با بورس تحصیلی نشنال جیوگرافیک به تحقیق مشغول شد، با شامپانزه‌ای به نام «فلینت» در منطقه حفاظت‌شده رودخانه گومبه، تانزانیا، ۱۹۶۴.

دماغه زنگ‌زده کشتی تایتانیک که در آوریل ۱۹۱۲ بر اثر برخورد با کوه یخ در اقیانوس اطلس شمالی غرق شد. لاشه این کشتی را «رابرت بالارد»، از کاشفان نشنال جیوگرافیک، در سال ۱۹۹۱ پیدا کرده و این عکس را از آن گرفت.

سال ۱۹۳۱، بازار شهر هرات افغانستان، «مِینارد آون ویلیامز»، عکاس خبری مشهور نشنال جیوگرافیک در تعجب بود که چگونه طی سه ثانیه‌ای که برای گرفتن این عکس لازم بود، هیچ‌کس به هیچ وجه پلک نزد.

سال ۱۹۱۵. «گیلبرت گروونور»، اولین ویراستار تمام‌وقت مجله نشنال جیوگرافیک پس از گذراندن شبی در پای یک درخت عظیم سکویا در کوهستان سیرا نوادای کالیفرنیا از خواب بلند می‌شود. او پس از این سفر برای ایجاد پارک ملی در این منطقه تلاش کرد و یک سال بعد در این امر موفق شد.

یگان هوایی ارتش آمریکا که به نشنال جیوگرافیک تعلق داشت بالونی را به نام بالون «کاشف دو» برای صعود به دومین لایه بزرگ اتمسفر زمین که استراتوسفر نام دارد آماده می‌کند. این بالون دو هوانورد را به ارتفاع ۲۲ هزار متری رساند، این رکورد تنها ۲۱ سال پس از آن شکسته شد.

شیری که برای خوابیدن به بالای درختی در پارک کوئینز الیزابت اوگاندا رفته‌بود.

 «توماس ابرکرامبی»، نخستین خبرنگاری بود که به قطب جنوب رسید. این خبرنگار نشنال جیوگرافیک در این عکس که در سال ۱۹۵۷ گرفته شده در حال برافراشتن پرچم انجمن نشنال جیوگرافیک در نطقه قطب جنوب است.

«باز آلدرین»، فضانورد آمریکایی در محلی به نام «دریای آسایش» در کره ماه ایستاده و «نیل آرمسترانگ» و سفینه «ایگل» در شیشه کلاه فضایی او دیده می‌شوند. فضانوردان آپولو ۱۱ با خود پرچم نشنال جیوگرافیک را هم به ماه بردند.

با رد شدن از کنار یک دوربین عکاسی که به صورت تله کار گذاشته شده این ببر ماده با برخورد به این تله، عکسی اتفاقی از خود گرفته‌است؛ پارک ملی بانداوگره، هند، سال ۱۹۹۵.

«آلبرت لین»، پژوهشگر و از کاشفان نشنال جیوگرافیک، در پی یافتن گور چنگیزخان و دیگر آثار باستانی در دشت‌های مغولستان می‌تازد.

«ریچارد آدامز»، از باستان‌شناسانی که از نشنال جیوگرافیک بورس دریافت کرد در حال مطالعه بر روی دیوارنگاره‌های تمدن مایا در یکی از گورهای باستانی «ریو آزول»، گواتمالا، ۱۹۸۴.

فرمانده نیروی دریایی، «رابرت پیری»، که سفر اکتشافی او به قطب شمال در سال ۱۹۰۹ از سوی نشنال جیوگرافیک تامین مالی شد. این‌که او به قطب رسید یا نه مشخص نیست اما او و دستیارش از همه مکتشفان پیش از خود به قطب نزدیک‌تر شدند.