مهدی خزعلی پس از اعتصاب غذا از زندان اوین آزاد شد

عیادت محمد نوریزاد از مهدی خزعلی در بیمارستان امام خمینی تهران

مهدی خزعلی یکی از منتقدان نظام جمهوری اسلامی و زندانی سیاسی پس از تحمل یک اعتصاب غذای سخت روز یکشنبه ۲۲ تیر آزاد شد.

به گزارش وب‌سایت کلمه، آقای خزعلی که پس از انتقال از بیمارستان در بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین محبوس بود، یکشنبه بعد از ۲۴ روز حبس آزاد شد.

Your browser doesn’t support HTML5

گفتگوی حسین قویمی با مهدی خزعلی

بر اساس گزارش‌ها مهدی خزعلی در مدت حدود دوهفته اعتصاب غذای خشک کاهش وزن شدیدی داشته و هنگام آزادی وزن او ۵۲ کیلو بوده است.

محمد صالح خزعلی، فرزند مهدی خزعلی اوایل ماه جاری در گفت‌وگو با رادیو فردا از وخامت حال پدرش در زندان رجايی‌شهر و انتقال او به بيمارستان امام خمینی تهران خبر داد.

پس از آن وب‌سایت کلمه دوشنبه ۹ تیر گزارش داد که وضعیت جسمانی مهدی خزعلی، زندانی سیاسی که به زندان رجایی شهر انتقال یافته بود، مساعد نیست.

مهدی خزعلی نهم آبان ماه سال گذشته در نشست سرای اهل قلم به اتفاق سایر شرکت کنندگان بازداشت شد و هر چند پس از مدتی همه شرکت کنندگان این نشست آزاد شدند، اما خزعلی در این مدت به غیر از سه روز نگهداری در بند ۳۵۰، باقی آن را در انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین زندانی بود.

امسال نیز در اوایل تیرماه او در مازنداران به اتهام تشویش اذهان عمومی بازداشت شد و به زندان رجایی شهر کرج انتقال یاقت.

مهدی خزعلی که پس از اعتراض های سال ۸۸ برای هفتمین بار بازداشت شده بود، پیش از بازداشت آخرش در وبسایت شخصی خود درباره تهدیدها نوشت: «چند روزی است که باز هم تهدیدها شروع شده است، اما من این بیدادگاه‌ها را به رسمیت نشناخته و نخواهم شناخت و در اعتراض به این روند دادرسی، به اعتصاب خشک دست خواهم زد.»

مهدی خزعلی، تاکنون بارها به اتهام‌های تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی بازداشت شده و پس از چندبار اعتصاب غذا در زندان با قید وثیقه آزاد شده است.

آنطور که نزدیکان این زندانی سیاسی می‌گویند او به دلیل اعتصاب غذای طولانی به ضعف شدید و نارسایی هایی جسمانی مبتلا شده است.