کیارستمی در برابر دوربین عکاسان جهان

عباس کیارستمی، ۱۶ ماه مه ۱۹۹۷، پس از درخواست فرانسه، و با وجود منع مقام‌های ایرانی برای نمایش طعم گیلاس، در نهایت با فیلم خود به فرانسه رفت؛ نخستین و در حال حاضر، تنها نخل طلای جشنواره کن را از آن خود و سینمای ایران کرد.

دو روز پس از ورود به فرانسه، در حال دریافت جایزه خود از کاترین دنو.

کارگردان ایرانی در کنار ویم وندرس، والتر سالس، کارگردان برزیلی و تاکاشی کیتانو، کارگردان و بازیگر مشهور ژاپنی در ماه مه سال ۲۰۰۷ میلادی. در آن سال مجموعه‌ای از آثار این سینماگران نام‌آور در فیلمی با عنوان «هرکس سینمای خودش» به نمایش درآمد. این مجموعه به مناسبت ۶۰مین سالگرد جشنواره کن ساخته شد و فیلم‌هایی از پنج قاره را در بر می‌گیرد. کیارستمی در کنار ۳۶ کارگردان سراسر جهان بود که امضایش بر این مجموعه نشست.

سال ۲۰۰۲ جشنواره کن؛ همراه مانیا اکبری و مارین کارمیتز.

با ژولین بینوش در سال ۲۰۱۰، اختتامیه جشنواره کن.

در مجموعه «ای‌بی‌سی آفریقا». این فیلم، مستندی‌ست با ساختار داستانی و ماجرای سفر گروه کیارستمی به قاره آفریقا را بازگو می‌کند. این گروه قرار است فیلمی در مورد بیماری ایدز و کودکان مبتلا به آن در آفریقا بسازند.

در جشنواره فیلم مونیخ، در کنار پوسترهایی از خودش.

در آلمان با کن لوچ، کارگردان مشهور بریتانیایی، و ارمانی اولمی، کارگردان ایتالیایی. فیلم «بلیت‌ها»، که داستان آن داخل یک قطار اتفاق می‌افتد سه اپیزود از این سه کارگردان است. 

در کنار تاداشی اوُکونو و رین تاکاناشی (سمت راست) بازیگران ژاپنی. کیارستمی در سال ۲۰۱۲ با تهیه‌کنندگی ژاپن و فرانسه فیلم «مثل یک عاشق» را ساخت. علاوه بر اوکونو و تاکاناشی، ریو کاسه، دیگر بازیگر ژاپنی نیز در این فیلم حضور دارد.

پرتره‌ای از سال ۲۰۰۵.

در کنار جوان چن، بازیگر ژاپنی؛ کیارستمی و چن داور جشنواره بین‌المللی خاورمیانه در ابوظبی بودند.

در کنار چن و سونیل دوشی از هند در جشنواره ابوظبی.

از چپ به راست: شرلی هندرسون، بازیگر بریتانیایی، محمد ملص، کارگردانی سوری، مارین اسکورسیزی، ارنست عبدیشاپار، کارگردان قرقیز، کیارستمی، دنیل دی لوئیس، بازیگر در مراسم اختتامیه جشنواره مراکش در سال ۲۰۰۵. 

عباس کیارستمی در سال ۲۰۰۹، رئیس هیئت داوران جشنواره مراکش بود.

در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم پوسان در کره جنوبی. در جشنواره پوسان، فیلم کپی برابر اصل کیارستمی در سال ۲۰۱۰ نمایش داده شد. این فیلم یکی از نامزدهای نخل طلای جشنواره کن بود. برخی از منتقدان آن را «بازگشت باشکوه» کیارستمی به فیلم‌سازی توصیف کردند. ویلیام شیمل، خواننده بریتانیایی اپرا، برای نخستین بار در این فیلم به ایفای نقش پرداخته است. ژولیت بینوش، بازیگر اصلی فیلم، با «کپی برابر اصل» برنده نقش اول زن از جشنواره کن شد. این فیلم در زمان ساخت اجازه نمایش در خود ایران را دریافت نکرد تا در نهایت در سال ۱۳۹۴، در پردیس سینمای ملت برای نخستین بار به نمایش درآمد.