ویکی‌لیکس برخی پیام‌های صوتی هک‌شده از حزب دمکرات را منتشر کرد

جولین آسانژ، بنیان‌گذار و مدیر وب‌سایت ویکی‌لیکس

وب‌سایت ویکی‌لیس در آستانه سخنرانی باراک اوباما، در حمایت از هیلاری کلینتون در جریان گردهمایی ملی حزب دمکرات، دست به انتشار پیام‌های تلفنی ضبط‌شده‌ای زد که ظاهرا از سیستم‌های ذخیره داده‌ها و اطلاعات این حزب هک شده‌اند.

لینک‌های مستقیم به این ۲۳ پیام، چند ساعت پیش از آن‌که رئیس‌جمهوری آمریکا به ایراد سخنرانی بپردازد، در توئیتر منتشر شده است.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

البته دقیقا مشخص نیست این پیام‌ها حاوی چه نکته‌ای هستند؛ خبرگزاری رویترز می‌گوید آنها در برگیرنده افشاگری‌های خاصی نیستد. شبکه ان‌بی‌سی نیز می‌گوید در پیام‌ها چیز خاصی وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد افشای آنها در زمانی انجام شده تا به کارزار کلینتون صدمه بزند.

در اغلب پیام‌ها، هواداران هیلاری کلینتون از برنی سندرز انتقاد می‌کنند؛ حرف‌هایی که در جریان رقابت‌های درون‌حزبی میان هواداران آقای سندرز و خانم کلینتون در فضای مجازی و در جریان نشست‌ها زده شده‌است.

در یکی از پیام‌ها، یک خانم می‌گوید او حزب دمکرات را در صورت ادامه «نازپرور کردن» برنی سندرز، ترک می‌کند.

در پیامی دیگر، یکی از هواداران کلینتون گفته، برنی سندرز بدترین نامزد آن حزب است چون او اصلا دمکرات نیست.

برخی از پیام‌های ضبط‌شده نیز خواسته‌اند تا کسی به آنها زنگ بزند.

ویکی‌لیکس به تازگی دست به انتشار ایمیل‌های رد و بدل شده میان برخی اعضای کمیته ملی حزب دموکرات زده است. در این ایمیل‌ها برخی چهره‌های حزب دمکرات در تلاش بودند از باورهای فکری برنی سندرز، در جریان رقابت‌های درون‌حزبی میان او و هیلاری کلینتون، علیه آقای سندرز استفاده کنند.

در پی این افشاگری، دبی واسرمن شولتز، رئیس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا از سمت خود کناره‌گیری کرد. برنی سندرز حمایت خود را از کلینتون اعلام کرده‌است.

جولیان آسانژ، موسس ویکی‌لیکس، شش هفته پیش با یک شبکه بریتانیایی مصاحبه کرده و گفته بود «ضربه‌زدن» به کارزار کلینتون، برای او «از نظر شخصی هم مهم است».

آسانژ چند سالی‌ست که در سفارت اکوادور در لندن پناهنده است و به دلیل شکایت‌هایی که از او وجود دارد، قادر به خروج از این محل نیست.

رئیس‌جمهوری آمریکا پنجم مرداد ماه با اشاره به اینکه هکرهای روسی به اطلاعات دولتی و خصوصی آن کشور دستبرد زده‌اند، و نیز ستایش دونالد ترامپ از ولادیمیر پوتین، این احتمال را مطرح کرده‌است که مسکو در تلاش برای دخالت در انتخابات پیش‌روی آمریکا است.