«کنگره جهانی یهودیان» خواستار حذف ايران از المپيک شد

سایت «کنگره جهانی یهودیان»

کنگره جهانی یهودیان می گوید تا زمانی که ورزشکاران ايرانی از مسابقه دادن با حریفان اسرائيلی خودداری می‌کنند، نباید به جمهوری اسلامی ایران اجازه داد در مسابقات المپيک شرکت کند.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس این سازمان یهودی، این رفتار ایران را «غير ورزشکارانه و آميخته با يهودی ستيزی» خوانده است.

کنگره جهانی یهودیان در سال ۱۹۳۶ در سوئيس بنيادگذاری شد و هدف خود را مطرح کردن نيازها و منافع یهودیان جهان می خواند.
محمد عليرضايى، شناگر ايرانى كه براى رقابت در مسابقات جهانى شنا در شانگهاى چين حضور دارد، روز يكشنبه با اعلام انصراف از مسابقات، از رويارويى با حريف اسرائيلى‌اش سرباز زد.
ييژاک كرامر، سرپرست تيم شناى اسرائيل با انتقاد از عملكرد تيم‌هاى ورزشى جمهورى اسلامى ايران در اين زمينه گفت: «اين اتفاقى است غيرمنطقى كه معمولا مى‌افتد. اين رقابت‌ها ورزشى است و نه سياسى و بايد از هم تفكيک داده شود.»
شناگر ایرانی، سیاسی بودن انگیزه انصراف خود از رقابت با حریف اسرائیلی اش را رد کرد.
محمد علیرضایی روز سه شنبه در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس، دلیل اعلام انصرافش از رقابت روز یکشنبه در گروه ۱۰۰ متر قورباغه را «خستگی و سستی» ناشی از سفر و تاخیر در ورود به چین، میزبان این مسابقات، عنوان کرد. آقای علیرضایی رقابت با ورزشکاران اسرائیلی را «بدون اشکال» خوانده است.

اواخر تیر ماه نیز فدراسيون کشتی جمهوری اسلامی ايران و يک شبکه راديويی از سازمان صداوسيما، درمراسمی که به صورت اشتراکی برگزار کردند، به تجليل از بشیر باباجان‌زاده، فرنگی کار وزن ۱۲۰ کيلوگرم تيم ملی ايران پرداختند.

بشير باباجان‌زاده در رقابت های جايزه بزرگ طلايی در باکو، هنگام مبارزه با ميهالی ديک باردوس از مجارستان، متوجه شد که در صورت پيروزی بايد به مصاف رقيب اسرائیلی برود.
به همين خاطر در لحظات آخر مسابقه در شرايطی که پيروز اين نبرد حساس بود، به دستور کادر سرپرستی تيم ايران اعلام کرد که دستش آسيب ديده و نمی تواند به مبارزه ادامه بدهد.

جمهوری اسلامی که از دشمنان سرسخت اسرائيل مانند حماس و حزب الله لبنان هواداری می کند، به ورزشکاران ايرانی اجازه نمی دهد با حريفان اسرائيلی دست و پنجه نرم کنند.