وضعیت هوای تهران در روز چهارشنبه خطرناک اعلام شد

شرکت کنترل کيفيت هوای تهران روز چهارشنبه اعلام کرد هوای تهران نيز مانند ۹۸ روز ديگر سال در شرايط ناسالم قرار دارد و افرادی که دچار بيماری‌های قلبی و تنفسی هستند و همچنین افراد سالخورده و کودکان باید از هرگونه تردد در مناطق پر تردد شهر خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، شرکت کنترل کيفيت هوای تهران اعلام کرده از ابتدای سال تاکنون ۵۵ روز هوا سالم بوده و سه روز نيز در شرايط بسيار ناسالم قرار داشته و از ابتدای سال ۹۰ تا کنون هيچ روز، هوا در شرايط پاک نبوده است.

بر اساس گزارش مرکز هماهنگی اطلاع‌رسانی آلودگی هوا و بر مبنای اطلاعات رسيده از ايستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، روزچهارشنبه بر ميزان غلظت تمامی آلاينده‌ها به غير از آلاينده‌های منواکسيد کربن و ازن نسبت به روز گذشته در همين ساعت افزوده شده است.

به گزارش ایلنا، ميانگين غلظت آلاينده ذرات معلق کمتر از دو و نيم ميکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کيفيت هوا در شرايط ناسالم قرار گرفته است.

پايگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت هم اعلام کرده با توجه به گزارش‌های دريافتی از ايستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، کيفيت هوای تهران هم اکنون در شرايط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

مرکز سلامت محيط و کار وزارت بهداشت اعلام کرده‌است: «بر اساس اطلاعات دريافتی از ايستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در شهر تهران که در ساعت ۱۱ صبح روز چهارشنبه، دوم شهريور گزارش شده است، شاخص کيفيت هوا ۱۴۹ و آلاينده اصلی ذرات معلق۲.۵ است.»

اين مرکز خاطر نشان کرد: «در اين شرايط کيفيت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم تلقی شده و افرادی که دارای بيماری‌های قلبی و تنفسی هستند، افراد سالخورده و کودکان بايد از فعاليت سنگين و طولانی مدت خودداری کنند.»

بر اساس همين گزارش شاخص استاندارد آلودگی هوا برای منواکسيد کربن ۱۰۲ است که در شرايط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. در اين خصوص نيز افرادی که بيماری‌های قلبی مثل آنژين صدری دارند بايد از فعاليت‌های سنگين فيزيکی خودداری کنند و از منابع توليد‌کننده منواکسيد کربن مثل معابر و خيابان‌های پرتردد با حجم ترافيک بالا حتی الامکان دوری کنند.

پیشتر هم يوسف رشيدی، مديرعامل شرکت کنترل کيفيت هوای شهر تهران گفته بود شاخص آلودگی پايتخت ايران تا پايان تابستان امسال در شرايط «ناسالم» خواهد ماند و تغييری نخواهد کرد.

وی گفته بود: «از ابتدای سال جاری، تاکنون يک روز هم هوای پاک نداشتيم. ۳۵ روز هوای سالم و ۴۸ روز هوای ناسالم و ۳ روز هوای بسيار ناسالم داشته‌ايم.»