حمید بقایی، معاون اجرایی احمدی‌نژاد با قید وثیقه آزاد شد

حمید بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم

سهراب سلیمانی، مدیرکل زندانهای استان تهران، گفته است، حمید بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم، روز دوشنبه ۲۸ دیماه با قرار وثیقه از زندان آزاد شده است. وی با این حال در خصوص میزان وثیقه توضیحی ارائه نکرده است.

به گزارش ایرنا، سهراب سلیمانی تصریح کرده است: «حمید بقایی ۱۸ خرداد امسال بازداشت و قرار بازداشت حمید بقایی نیز ۶ بارتمدید شده بود.»

حمید بقایی در حلقه نزدیکان محمود احمدی‌نژاد بود و دومین معاون رییس جمهور دهم ایران بود که بازداشت شد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ایران، ۱۸ خردادماه سال جاری از بازداشت حمید بقایی خبر داده و گفته بود: «او را امروز احضار و برای او قرار بازداشت صادر کرده است.»

در همین حال، عادل حیدری، وکیل حمید بقایی نیز خبر آزادی موکل خود از زندان اوین با تودیع وثیقه را تایید کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، عادل حیدری در این مورد که آیا در این مدت، ‌ برای حمید بقایی قرار مجرمیت و کیفرخواست صادر شده است، گفت: در مدتی که موکلش در بازداشت بود، تحقیقات لازم از او به عمل آمد و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به ادامه تحقیقات، هنوز برای حمید بقایی قرار مجرمیتی صادر نشده است.

آقای حیدری هرگونه اطلاعات بیشتر در مورد میزان وثیقه و اتهام موکل خود را به نشست آینده غلامحسین محسنی اژه‌ای، ‌ سخنگوی قوه ‌قضاییه، موکول کرد.

در همین زمینه، به گزارش ایرنا، ‌ علی اصغر حسینی، از وکلای حمید بقایی پیشتر گفته بود که اتهام وی مربوط به موضوع پرداخت پاداش به برخی وزرا، مسئولین و مقامات دولتی در اواخر دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد است.