گلچینی از عکس‌های تأثیرگذار هفته

همزمان با ادای احترام نظامی یگان نگهبانی ارتش چین در پایان ماموریت‌شان، یک سگ ارتشی هم ایستاده است. شهرستان سوکیان در شرق چین. 

 

اسلوبودان پرالیاک، از فرماندهان سابق کرواسی، پس از شنیدن رای محکومیتش به جنایت جنگی از سوی دادگاه لاهه، با نوشیدن زهر خودکشی کرد. او در واپسین دقایق عمرش در دادگاه فریاد زد: «اسلوبودان پرالیاک جنایتکار جنگی نیست. من این حکم را رد می‌کنم». آقای پرالیاک در دوران جنگ‌های داخلی یوگسلاوی سابق، در دهه ۹۰ میلادی سعی داشت منطقه‌ای خودمختار متشکل از کروات‌ها در داخل بوسنی ایجاد کند.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در کنار آنچه پیونگ‌یانگ «موشک قاره‌پیمای جدید» خوانده است. کره‌شمالی می‌گوید با این موشک می‌تواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد و آن را با موفقیت آزمایش کرده است.


 

تصویری هوایی از مسکو، پایتخت روسیه

 

یک زن در حال عبور از مقابل یک مرکز خرید که در آستانه جشن کریسمس در کیف، پایتخت اوکراین، تزئین شده است. 
 

عکسی از کوه آتشفشان آگونگ در جزیره بالی در اندونزی

 

پسری در حال عکاسی از کوه آتشفشان آگونگ در جزیره بالی در اندونزی. فوران آتش از کوه آگونگ و اختلال در پروازها از جزیره بالی، موجب سرگردانی هزاران جهانگرد شده است.
 

مردان سوری در حال دویدن در یک کوچه در شهرستان مِسرابا در حومه دمشق، مسرابا از جمله نقاطی در سوریه است که تحت کنترل نیروهای شورشی مخالف دولت قرار دارد. 

 

یک پیرمرد پاکستانی از اعضای گروه اسلامگرای موسوم به لبیک یا رسول الله، در درگیری با نیروهای ضد شورش زخمی شده است. این گروه خواستار برکناری زاهد حامد، وزیر دادگستری پاکستان، بود. پیش‌ از این در قانون انتخابات پاکستان عبارت «سوگند می‌خورم» که محمد آخرین پیامبر خدا است وجود داشت که این عبارت به «باور دارم...» تغییر یافته بود. دولت «سوگند می‌خورم» را دوباره بازگرداند، اما راه‌پیمایی و خشونت‌ها همچنان تا برکناری زاهد حامد ادامه پیدا کرد.

نیروهای امنیتی اسرائیلی در اورشلیم (بیت‌المقدس)، برای متفرق کردن یهودی‌های افراطی و بازکردن راه عبور، از آب‌پاش قوی استفاده می‌کنند. تظاهرکنندگان با بستن راه، به قانون خدمت سربازی اعتراض داشتند.