لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۸

«افزايش هزار درصدی تعرفه خدمات پستی»


به گزارش خبرگزاری مهر شرکت پست جمهوری اسلامی ایران تعرفه هزينه های خدمات پستی خود را بين ۴۰ تا هزار درصد افزايش داده و موجب مشکلات زیادی برای استفاده کنندگان شده است.

تعرفه خدمات جدید پستی از جمله هزینه تمبر و توزیع نشریات با افزایشی چشمگیر مواجه شده است.

به گزارش این خبرگزاری «کارشناسان اين شرکت از وجود چنين تغييری بی خبر بودند. اين افزایش در خبرگزاری‌ها و پايگاه های خبری هنوز فرصت نشر کامل نيافته است.»

خبرگزاری مهر می افزاید مطبوعات نيز از این افزايش قيمت خدمات پستی در امان نمانده اند و به عنوان مثال قيمت هزينه های پستی ارسال مطبوعات محلی در آذربايجان شرقی با افزايشی هزار و ۱۰۰ درصدی تعرفه خدمات روبرو شدند.

در واقع مبلغ ۱۰۰ ريال به ازای هر روزنامه به هزار و ۱۰۰ ريال افزايش يافته است.

سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويی، پس از شش سال تثبيت نرخ پست، تعرفه جديد خدمات پستی کشور را تصويب و ابلاغ کرد.

شرکت پست ايران ۱۴ سرويس جانبی پستی نيز تعريف و تعرفه آن را از سازمان تنظيم مقررات اخذ کرده است.

این خدمات شامل اضافه نرخ مرسولات شکستنی، غیر استاندارد و خارج از اندازه، حق مقر فرستنده، حق شیفت و کشیک، استرداد مرسوله در صورت نبودن گیرنده در چندبار مراجعه، احراز هویت و کنترل مدارک شناسایی گیرنده، مرسولات از مبدا و به مقصد جزایر ایرانی خلیج فارس، توزیع بروشورهای تبلیغاتی در باجه های پستی، استفاده از اینترنت در دفاتر پستی و تمبر شخصی است.

مهر می افزاید افزايش اينچنينی قيمت های خدمات پستی آن‌هم به يکباره همه مراجعان به چنين خدماتی را با مشکلات فراوانی مواجه خواهد کرد و در اين ميان موسسات مطبوعاتی خصوصی لطمات جبران‌ناپذيری را متحمل خواهند شد، موسساتی که بدون اتکا به درآمدهای دولتی به هزاران زحمت سرپا هستند و با چنين افزايش قيمت‌هايی ماندنشان در هاله‌ای از ابهام خواهد بود.
XS
SM
MD
LG