لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۸

نتايج اوليه انتخابات خبرگان و میان دوره ای مجلس اعلام شد


شمارش آرا در تهران ادامه دارد.
شمارش آرا در تهران ادامه دارد.
گزارش ها حاکی از اين است که تا اين لحظه، حضور هاشمی رفسنجانی و مصباح يزدی در مجلس خبرگان قطعی شده است.

وزارت کشور جمهوری اسلامی اعلام کرده هنوز شمارش آرای انتخابات شوراهای شهر شروع نشده و اولويت شمارش آرا با انتخابات خبرگان و مياندوره ای مجلس است.

به گزارش خبرگزاری فارس، ديگر آرای بالا مربوط به انتخابات خبرگان را حسن روحانی، محمد امامی کاشانی، علی مشکينی، احمد جنتی و ابراهیم رییسی به خود اختصاص داده اند.


کامران دانشجو، استاندار تهران هم گفت: «نتایج قطعی انتخابات شورای شهر تهران در سه روز آینده اعلام می شود و به اخبار منتشر شده درباره نتایج انتخابات شورای شهر تهران، نباید گوش داد چرا که بیشتر این اخبار رجزخوانی است


رسانه ها و سایت های منتسب به اصلاح طلبان خبر داده اند که حداقل چهار کاندیدای فهرست آنها در صدر آرا هستند و به اسامی هادی ساعی، محمد علی نجفی، معصومه ابتکار و احمد مسجد جامعی اشاره کردند.


نتایج انتخابات میان دوره ای تهران


در انتخابات ميان دوره ای مجلس تا اين لحظه خبر رسيده که اسد الله بادامچيان و حسن غفوری فرد در صدر آرا قرار دارند و خبرگزاری مهر مدعی شده که حضور اين دو در مجلس قطعی است.


اين در حالی است که خبرگزاری فارس گزارش داد با شمارش ۱۵۰۰ صندوق رای در تهران مشخص شده که غفوری فرد و سهيلا جلودارزاده در صدر شمارش آرا قرار دارند .


اسدالله بادامچیان از اعضای حزب موتلفه اسلامی است.


تمایل شخصی وزیر کشور


عباسعلی کدخدايی، سخنگوی شورای نگهبان هم در گفت و گو با خبرگزاری فارس آماری را از درصد مشارکت مردم در انتخابات ارايه کرده و آن را حدود ۶۰ درصد اعلام کرده است. به گفته وی ۲۶ ميليون نفر در انتخابات روز جمعه گذشته شرکت کرده اند .


سلامت شمارش آرا نیز مورد تاکید جناح اصلاح طلبان است و اعضای فراکسیون اقلیت این جناح در مجلس به مصطفی پورمحمدی، وزیر کشور هشدار داده اند که اگر سلامت شمارش آرا حفظ نشود، وزیر را در مجلس استیضاح کرده و رییس جمهور را نیز به مجلس احضار خواهند کرد.


این موضع نمایندگان مجلس به دنبال گفته های وزیر کشور بود که به خواسته های شخصی خود در انتخابات اشاره کرده بود.


مصطفی پورمحمدی به دنبال اصرار خبرنگاران مستقر در وزارت کشور برای اطلاع از نتايج انتخابات، اعلام کرده «تمايل شخصی من توفيق جريان اصولگرا است


وزیر کشور در همين حال انتخابات اخير را مورد دلخواه خود ندانسته و به خبرنگاران گفته «سال آينده انتخاباتی را که دوست داريم برگزار می‏کنيم».


اين خبر ساعاتی پس از انتشار در خبرگزاری مهر و ساير خبرگزاری ها به دستور وزير کشور از ميان اخبار حذف شد .


اعلام نتايج خبرگان در ۱۵ استان کشور


به گزارش خبرگزاری فارس، آخرين نتايج انتخابات کانديداهای مجلس خبرگان از ۱۵ استان کشور در استانهای خراسان شمالی، زنجان، چهارمحال و بختياری، قزوين، يزد، اردبيل، فارس، قم، کرمان، گلستان، گيلان و هرمزگان اعلام شد .


نحوه شمارش آرا به دو شکل دستی و ماشینی است؛ آن هم به این جهت که بیشتر احزاب شرکت کننده در انتخابات در تقاضای رسمی خواهان شمارش دستی آرا هستند که امکان تقلب و خطا در آن کمتر است.


در آخرین خبر از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور جمهوری اسلامی اعلام شد که شمارش آرا به هر دو شکل دستی و ماشینی انجام می شود.


XS
SM
MD
LG