لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۸

انتقاد روزنامه نگاران ايران از رويکرد رسانه ای دولت


روزنامه نگاران خواستار ايجاد زمينه اطلاع رسانی آزاد برای خود هستند
روزنامه نگاران خواستار ايجاد زمينه اطلاع رسانی آزاد برای خود هستند

ده ها تن از روزنامه نگاران ایران، با انتشار بیانیه ای خطاب به دولت محمود احمدی نژاد، در مورد آنچه آن را «به اوج رسیدن اعمال محدودیت های وزارت کشور و شخص وزیر در برابر پوشش شفاف اخبار مربوط به انتخابات» خوانده اند، ابراز نگرانی جدی کرده اند.



در اين بيانيه نوشته شده:« این محدودیت ها شامل مجموعه ای از بدعت هاست که دامنه آن از ممنوعیت حضور خبرنگاران در مراحل ثبت نام نامزدهای انتخابات شوراها تا ایجاد محدودیت برای خبرنگاران در ستاد انتخابات را دربر می گیرد. »



نويسندگان اين بيانيه گفته اند:« از بديهيات است که شايعه در غيبت اخبار رسمی شکل می ‌گيرد و دولت فعلی، مقصر اصلی همه نگرانی‌ها و ترديدهايی است که اخبار غير رسمی اين‌روزها ايجاد کرده و جامعه را در مرز بحران قرار داده‌است. »



امضا کنندگان بيانيه به عنوان بخشی از جامعه رسانه ای ايران، با محکوم کردن رويکرد دولت، هشدار داده اند که بايد اين تلقی که خبرنگاران کارمندان روابط عمومی دولت هستند، تغيير کند.



روزنامه نگارانی که اين بيانيه را امضا کرده اند، معتقدند که انتخابات اخير، از نظر حجم بالای انتشار اخبار غيررسمی و شايعات از طريق رسانه‌های غيررسمی در مقايسه با گذشته بی‌نظير بود ه است .



عيسی سحرخيز، روزنامه نگار و از امضا کنندگان اين بيانيه، در گفت و گو با راديو فردا، ضمن انتقاد از رويکرد دولت در جلوگيری از انتشار اخبار مربوط به انتخابات، تاکيد کرد که فشار بر رسانه های ايران در ماه های اخير بيش از پيش افزايش يافته است.



به گفته وی، روزنامه نگاران از چنين وضعيتی ناخرسند هستند و به همين دليل بر شمار کسانی که اين بيانيه را امضا می کنند، افزوده می شود.
XS
SM
MD
LG