لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۴

فرخنده آقایی برنده جایزه رمان سال منتقدان شد


خانم آقایی به نشانه سپاس از مطبوعات جايزه نقدی خود را به يک خبرنگار جوان اهدا کرده است.
خانم آقایی به نشانه سپاس از مطبوعات جايزه نقدی خود را به يک خبرنگار جوان اهدا کرده است.

مراسم اهدای جوايز ششمين دوره کتاب سال نويسندگان و منتقدان مطبوعات يکشنبه گذشته با مراسم تقدير از سيمين دانشور بانوی قصه نويسی ايران برگزار شد .


در اين مراسم رمان « از شيطان آموخت و سوزاند» اثر فرخنده آقای به عنوان برترين رمان معرفی شد. جايزه بخش مجموعه داستان نيز به محمد کشاورز بخاطر مجموعه داستان بلبل حلبی اهداء شد .


فرخنده آقايی نويسنده برنده بخش رمان در گفت وگويی با راديو فردا درباره اين مراسم گفت:« مراسم ديشب خيلی ساده و صميمی با تقدير از سيمين دانشور نويسنده پيشکسوت آغاز شد و پس از پيام خانم دانشور برای حضار خوانده شد.»


خانم آقايی افرود: در ادامه برنامه، نوشته سيمين بهبهانی درباره خانم دانشور توسط علی بهبهانی قرائت شد .


به گفته خانم آقايی، در اين مراسم همچنين لوح تقديری با امضای سيمين دانشور به هر دو برنده اهدا شد و نگار اسکندر فر مدير مسئول مجله کارنامه نيز يک سری کامل اين مجله را به برندگان تقديم کرد .


خانم آقايی همچنين توضيح داد که در اين مراسم او به نشانه سپاس از مطبوعات و خبرنگاران جايزه نقدی خود را به يک خبرنگار جوان که در زمان چاپ کتاب خيلی به او کمک کرده بوده اهدا کرده است.


خانم آقايی در ادامه گفت و گوی خود با راديو فردا درباره خط داستانی و ويژگی های اين رمان گفت:« در اين رمان مثل باقی نوشته های او به مساله زنان پرداخته می شود و قصه اين رمان قصه آوارگی زن ميان سال ارمنی به نام ولگا است که به دليل ازدواج با يک مسلمان از سوی خانواده و جامعه ارمنی طرد و بعد از بی سرانجام ماندن ازدواجش ، بی خانمان می شود.»


امسال در بخش رمان کتاب های «بازی آخر بانو» اثر بلقيس سليمانی و « شطرنج با ماشين قيامت» نوشته حبيب احمدزاده ديگر نامزدان دريافت عنوان بهترين رمان سال بودند .


باغ های شنی نوشته محمد رضا نجفی و يک سکه در دو جيب اثر علی اصغر شيرزادی نيز نامزدان دربافت عنوان بهترين مجموعه داستان سال بودند .


جايزه نويسندگان و منتقدان مطبوعات از سال ۷۹ با دبيری احمد غلامی نويسنده و روزنامه نگار هرساله در دو بخش مجموعه داستان و رمان به بهترين آثار چاپ شده در سال گذشته اهدا می شود .


XS
SM
MD
LG