لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۸

مقابله القاعده عراق با طرح امنيتي دولت بغداد


قرار است در طرح امنیتی دولت عراق با گروه های مسلحی که صدها نفر را کشته اند برخورد شود.
قرار است در طرح امنیتی دولت عراق با گروه های مسلحی که صدها نفر را کشته اند برخورد شود.

رهبر يکی از گروه های تروريستی عراق که از حمايت القاعده برخوردار است هوادارانش را ترغيب کرد آماده باشند و با طرح امنيتی امريکا در بغداد مقابله کنند. در بيانيه اين رهبر گروه تروريستی عراق که در شبکه اينترنت منتشر شده همچنين گفته مي شود ايران طرح حمله به جامعه سنی عراق را در دست دارد .


خبرگزاری رويترز مي گويد: نوری المالکی، نخست وزير عراق روز شنبه آغاز يک طرح بزرگ امنيتی را در بغداد اعلام کرد که طی آن با تمامی گروه های مسلح غيرقانونی، صرفنظر از فرقه و سياست آنان مقابله مي شود .


آقای مالکی اعلام کرد، طبق خواسته امريکا و اقليت سنی، آماده برخورد با شبه نظاميان شيعه نيز هست .


اما بيانيه ای که توسط اين گروه اسلامی تروريست که شاخه القاعده در عراق است، طرح برخورد با گروه های مسلح را تلاشی برای، به گفته آن، « از هم پاشيدن سنی ها در بغداد و ويران کردن مساجد آنها » خواند.


طبق اين بيانيه ، « شيخ ابو عمر البغدادی رييس گروه به تمامی تشکيلات مستقر در بغداد دستور مي دهد برای مقابله با حملات احتمالی گروه های ايرانی در روزهای آينده آماده باشند.»


اين بيانيه مي گويد که گروه های ايرانی با پوشيدن يونيفورم ماموران طرح امنيتی بغداد، مناطق سنی نشين را هدف حملات خود قرار مي دهند .


به گزارش رويترز، اعتبار اين بيانيه هنوز قابل تاييد نيست .


نخست وزير عراق وعده داده است که در طرح امنيتی جديد عراق، با گروه های مسلحی که طی درگيری های فرقه ای اخير دربغداد صدها تن را به کشتن داده اند مقابله کند.


يکی از اعضای حزب الدعوه متعلق به نوری المالکی گفت: اين سخت گيری عليه گروه های مسلح فرقه ای « به زودی » آغاز مي شود اما هنوز تاريخ دقيقی برای آن مشخص نشده است .


به گفته کارشناسان ، تامين امنيت بغداد پايتخت عراق برای توقف روند همه جانبه به سوی جنگ داخلی، حياتی به نظر مي رسد .


همزمان، جرج بوش رييس جمهوری امريکا و فرماندهان نظامی اين کشور در عراق در حال تصميم گيری و مذاکره با هدف آماده سازی برای تعيين استراتژی جديد در عراق هستند که به گفته مسئولان ممکن است از جمله شامل اعزام ۲۰ هزار نيروی جديد به رهبری امريکا به عراق باشد.


کاخ سفيد اعلام کرده است جرج بوش در سخنرانی روز چهارشنبه، ۲۰ دی، خطاب به مردم امريکا درباره سياست اين کشور در قبال عراق توضيح خواهد داد.


گوردون اسميت، سناتور جمهوریخواه امريکايی که ديگر از سياست جنگ عراق حمايت نمي کند از حاضران در جلسه اخيرکاخ سفيد برای بحث درباره ی استراتژی رياست جمهوری درباره عراق بود.


آقای اسميت مي گويد:« مشخص بود که تصميم درباره اعزام ۲۰ هزار سرباز اضافی به عراق گرفته شده است.»


خبرگزاری رويترز در ادامه به نقل از گوردن اسميت گفت: نوری المالکی تعهد کرده است که دولت عراق و ارتش اين کشور با اعزام بیشتر نیرو، وضعيت امنيتی این کشور را تقويت مي کند.


XS
SM
MD
LG