لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۳

اشراقی : رد صلاحیت من توهین به خانواده خمینی است


علی اشراقی نوه آیت الله خمینی رد صلاحیت شد.
علی اشراقی نوه آیت الله خمینی رد صلاحیت شد.

علی اشراقی، نوه آيت الله خمينی، بنیاد گذار جمهوری اسلامی، گفت که رد صلاحيت وی برای ورود به مجلس شورای اسلامي از سوی شورای نگهبان توهين به خانواده خمينی است و وی تقاضای تجدید نظر نخواهد کرد.


به تازگی صلاحيت علی اشراقی، نوه دختری آيت الله خمينی برای ورود به انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان رد شده است.


علی اشراقی يکی از حدود دو هزار نفری است که شورای نگهبان صلاحيت آنها را برای ورود به انتخابات مجلس شورای اسلامی که در اسفند ماه برگزار خواهد شد، رد کرده است.


وی در گفت و گو با خبرگزاری آسوشیتدپرس با بيان اين که هرگز اصرار نخواهد کرد که صلاحيت او را برای انتخابات مجلس تائيد کنند، گفت: «با استثنا قائل شدن برای نامزدها مخالفم و به آن اعتراض دارم، اما درخواست نخواهم کرد تا در تصمیم شان درباره من تجديد نظر کنند.»


علی اشراقی که ۳۹ سال دارد و مهندس عمران است و به قول آسوشيتدپرس، شباهت هايی با آيت الله خمينی دارد، گفت که خانواده آيت الله خمينی، به ويژه همسر وی، خديجه ثقفی، از اين امر آزرده شده اند، اما وی به طور عمومی به اين امر اعتراض نخواهند کرد تا از «نام خانواده حفاظت کنند.»


نوه آیت الله خمینی که خود را مستقل از دو جناح اصول گرايان و اصلاح طلبان می داند می گويد که از همسايه هايش درباره نحوه زندگی او، نمازخواندن،سيگارکشيدن و ريش تراشيدن وی سوالاتی پرسيده اند.

وی گفت: «اين امر به عمد صورت گرفته اما من می خواهم که ازاعتبارخانواده خمينی حفاظت کنم و هيچ عکس العملی نشان نمی دهم.»


آقای اشراقی افزود: «آنها پيغامی فرستادند و از من خواستند که تقاضای تجديد نظر کنم. من گفتم اگر شما فکر می کنيد که اشتباه کرده ايد، خودتان تصميم تان را تغيير دهيد.»


آقای اشراقی که خود را مستقل از دو جناح اصول گرايان و اصلاح طلبان می داند می گويد که از همسايه هايش درباره نحوه زندگی او، نمازخواندن، سيگارکشيدن و ريش تراشيدن وی سوالاتی پرسيده اند.


«انتخابات جنجالی»


پس از رد صلاحیت های گسترده، از روز چهارشنبه، ۱۷ بهمن، اخبار متعددی مبنی بر اعلام انصراف منتشر شد.


پايگاه های اينترنتی اصلاح طلبان خبر داده اند که محمدرضا عارف، معاون اول دولت محمد خاتمی، رييس جمهوری پيشين ايران، از نامزدی اعلام انصراف کرده است. بر اساس اين گزارش ها، اسحاق جهانگيری نيز در حال رايزنی برای اعلام انصراف است.


در اين ارتباط، محمد خاتمی، رد صلاحيت ها در هيات های اجرايی را «فاجعه ای» خواند که «در مرحله دوم و در هيات های نظارت سنگين تر شده است.»


XS
SM
MD
LG