لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۸

اصلاح طلبان: ناظران ما را به محل رای گیری راه نمی دهند


رییس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان می گوید برای یک چهارم ناظران این ستاد کارت ویژه صادر نشده است. (عکس از فارس)
رییس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان می گوید برای یک چهارم ناظران این ستاد کارت ویژه صادر نشده است. (عکس از فارس)

اصلاح طلبان اعلام کردند که به رغم گذشت چندین ساعت از آغاز رای گیری، هنوز مسئولین اجرایی انتخابات اجازه نمی دهند که ناظران این گروه بر سر صندوق های رای حاضر باشند.

رييس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان، در نامه به مقامات، به صادر نشدن کارت ويژه ناظران ستاد ائتلاف اصلاح طلبان برای بازديد از شعبه های رای گيری اعتراض کرد، اما همزمان يک مقام مسئول در ستاد انتخابات از ناقص بودن مدارک بازرسان خبر داده است.

به گزارش وب سايت «بهارستان هشتم» پايگاه خبری رسمی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان، عبد الواحد موسوی لاری، رييس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان و وزير کشور در دولت محمد خاتمی، ساعتی پيش با ارسال نامه ای به احمد جنتی، دبير شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران و مصطفی پور محمدی وزير کشور، اعتراض رسمی این گروه را اعلام کرده است.

آقای موسوی لاری در نامه خود نوشته است که تا لحظه نگارش نامه، کارت نمايندگان ناظر نامزدهای ائتلاف اصلاح طلبان صادر نشده و افزوده است: «در تهران از ۳۶۰۰ ناظر معرفی شده برای شعب اخذ رای مورد توافق نمايندگان ستاد و هيات نظارت مرکزی فقط برای حدود يک چهارم معرفی شدگان کارت صادر شده است، آن هم برای شعبی غير از شعب مورد توافق.»

در همين حال يک مقام مسئول در ستاد انتخابات وزارت کشور که نخواسته نامش فاش شود به خبرگزرای فارس گفته است که علت صادر نشدن کارت برای برخی ناظران ستاد اصلاح طلبان، ناقص بودن مدارک آنان برای صدور کارت بوده است.

هنوز واکنشی از سوی ستاد اصلاح طلبان نسبت به اين سخنان اين مقام ستاد انتخابات منتشر نشده است.

نتايج انتخابات شهرستان ها تا ۲۴ ساعت ديگر

مصطفی پور محمدی، وزير کشور جمهوری اسلامی ايران اعلام کرد که نتايج نهايی شمارش آراء در شهرستانها کمتر از ۲۴ ساعت اعلام می شود.

وزیر کشور همچنین گفته است که نتايج شمارش آرای شعب تهران ، دو یا سه روز طول می کشد، چرا که نتیجه انتخابات تهران، پس از پایان شمارش دستی آرا اعلام می شود.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان هم اعلام کرده است که بر اساس توافق انجام شده بین شورای نگهبان و وزارت کشور انتخابات مجلس هشتم به صورت دستی و یارانه ای تواما برگزار می شود اما شمارش کامپیوتری ملاک نخواهد بود و در نهایت نتیجه انتخابات بر اساس نتیجه شمارش دستی آرا اعلام خواهد شد.

با این حال وزیر کشور ایران اعلام کرده است که تا پیش از آغاز سال نو، نتیجه انتخابات در سراسر کشور اعلام می شود.

با پايان زمان رسمی رای گيری در ساعت ۶ عصر به وقت تهران، وزارت کشور جمهوری اسلامی ايران اعلام کرد که مهلت اخذ رای تا ساعت ۷ عصر تمديد شده است.

صبح امروز، مصطفی پور محمدی، وزير کشور، اعلام کرده بود که به احتمال زياد مهلت رای گيری تمديد خواهد شد.

رای گيری برای انتخابات مجلس هشتم از ساعت ۸ صبح جمعه ۲۴ اسفند آغاز شده است و به طور رسمی مهلت رای گیری باید در ساعت ۶ تمام می شد.

وزارت کشور ايران اعلام کرده است که در انتخابات روز جمعه چهار هزار و ۴۷۶ نفر به رقابت می پردازند. اين در حالی است که صلاحيت بيش از دو هزار و ۷۰۰ نفر از کانديداهای برای شرکت در انتخابات هشتمين دوره مجلس شورای اسلامی توسط نهاد نظارتی چون شورای نگهبان رد شده است.

به گزارش رسانه های ايران، اکثر رد صلاحيت شدگان را افراد نزديک به اصلاح طلبان و گروه های مستقل تشکيل می دادند.

XS
SM
MD
LG