لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۴

مخالفت اسلامگرایان با کنسرت هیفا وهبی در بحرین


هیفا وهبی به «بريتنی اسپيرز» جهان عرب شهرت دارد.
هیفا وهبی به «بريتنی اسپيرز» جهان عرب شهرت دارد.

کنسرت يک خواننده زن در بحرين بار ديگر باعث بگو مگوهای اجتماعی در اين کشور حاشيه خليج فارس شده است.


خانم هيفا وهبی يک خواننده جذاب لبنانی است که روز چهارشنبه قرار است در منامه، پايتخت بحرين کنسرت داشته باشد. خانم وهبی به «بريتنی اسپيرز» جهان عرب شهرت يافته زيرا اشعار ترانه هايش داغ و آتشين است و اندام نيمه برهنه اش نيز بر داغی اشعارش می افزايد.


به همين دليل کشورهای مصر، سوريه و کويت اجازه کنسرت به او را ندادند. خانم وهبی، دختر شايسته لبنان بوده و در سال ۲۰۰۶ مجله «People» او را در ليست ۵۰ فرد زيبای خود قرار داد.


با وجود آنکه مديران برنامه خانم وهبی اطمينان داده اند که وی در کنسرت خود در بحرين لباس مناسبی خواهد پوشيد و به موسسات خيريه کمک خواهد کرد، اما اسلامگرايان بحرين با برگزاری کنسرت او در اين کشور مخالفت کرده اند و در اين ميان مخالفت اسلامگرايان سنی بيشتر از اسلامگرايان شيعه بوده است.


با وجود آنکه مديران برنامه خانم وهبی اطمينان داده اند که وی در کنسرت خود در بحرين لباس مناسبی خواهد پوشيد و به موسسات خيريه کمک خواهد کرد، اما اسلامگرايان بحرين با برگزاری کنسرت او در اين کشور مخالفت کرده اند

علت اين امر را شايد بتوان در سايت اينترنتی يافت که به مذهب خانم وهبی اختصاص دارد. ظاهرا در جهان عرب همه از خود می پرسند که مذهب این خواننده لبنانی چيست که چنين بی پروا در انظار ظاهر می شود؟ در اين سايت آمده که خانم وهبی مسلمان و شيعه است و از گفت و گوها در اين سايت


چنين بر می آيد که اين خود امتياز ديگری است که جوانان شيعه در مقابله با جوانان سنی برای خود برمی شمارند.

در ماه های اخير کشور بحرين شاهد خشونت های اجتماعی بوده که ريشه آنها در اختلافات شيعه و سنی است. حمعيت بحرين کمی بيشتر از ۵۰۰ هزار نفر است که بنا بر تخمين ها بين ۶۰ تا ۶۵ درصد آنها شيعه هستند.


اما حکومت بحرين تا کنون در اختيار سنی ها بوده و همين امر نارضايتی هايی را در جامعه شيعه اين کشور به وجود آورده و در سال های اخير باعث درگيری هايی بين فعالان شيعه و پليس اين کشور شده است.


در يکی از تازه ترين درگيری ها، يک خودرو پليس به آتش کشيده شد و یک جوانی نیز به قتل رسید. در پی آن ۱۵ نفر از فعالان شيعه دستگير شدند و شايعاتی در مورد شکنجه آنها در محافل شيعه بر سر زبان هاست.


اما اگر می خواهيد به عمق تعصب و نفرت بين تندروهای شيعه و سنی پی ببريد بايد به وبلاگ های بحرينی مراجعه کنيد که در آنها دو طرف بی پرده بر روی يکديگر خنجر کشيده اند و همديگر را به رکيک ترين القاب نام می برند.


هيچ کس نمی داند که اين همه تنفر در يک کشور کوچک و آرام مانند بحرين از کجا آمده است و اين در حالی است که اين تنفر اکنون در حال اوج گيری است.


بسياری از مردم عادی اميدوارند که اشعار داغ و ترانه های آتشين هيفا وهبی، اين خواننده عرب يخ های نفرت را در قلب جوانان اين کشور آب کند و آشتی را به اين جزيره خليج فارس برگرداند.


XS
SM
MD
LG