لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۸

روزنامه ايتاليايی: همه از احمدی نژاد می گريزند


محمود احمدی نژاد ، عصر روز دوشنبه دوم ژوئن با يک هواپيمای خصوصی به فرودگاه نظامی چامپينو در حومه رم وارد خواهد شد.
(عکس از EPA)
محمود احمدی نژاد ، عصر روز دوشنبه دوم ژوئن با يک هواپيمای خصوصی به فرودگاه نظامی چامپينو در حومه رم وارد خواهد شد. (عکس از EPA)

با نزديک شدن تاريخ سفر محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران، به رم برای شرکت در اجلاس سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی که از ۳ تا ۵ ژوئن در پايتخت ايتاليا برگزار خواهد شد، ساعت به ساعت به شمار مخالفان ديدار مقامات سياسی و دولتی ايتاليايی با ریيس جمهوری اسلامی ايران افزوده می شود.


واتيکان نيز تا کنون به درخواست مقامات ايرانی برای ملاقات پاپ بنديکت شانزدهم با محمود احمدی نژاد پاسخ نگفته است.


«درهای بسته برای احمدی نژاد» عنوان امروز پرتيراژترين روزنامه ايتاليا کوريره دلاسرا است.


لارپوبليکا ديگر روزنامه پرتيراژ ايتاليا عنوان «همه از احمدی نژاد می گريزند» را برای مقاله اش انتخاب کرده است.


روزنامه لاريفورميستا که دوشنبه با انتشار فراخوانی خواهان ملاقات نکردن مقامات دولتی و سياسی ايتاليا با رییس جمهوری اسلامی ايران شده بود، امروز چند صفحه به ديدار محمود احمدی نژاد از ايتاليا اختصاص داده است.


ده ها شخصيت سياسی طراز اول ايتاليا که بين آنها نام چند وزير سابق و خانم استفانيا کراکسی، معاون وزارت خارجه و مسئول پرونده ايران در دولت کنونی نيز به چشم می خورد، نيز به جبهه حاميان مخالفان ديدار مقامات رسمی ايتاليايی با محمود احمدی نژاد پييوستند.


لاريفورميستا روز چهارشنبه پيشنهاد می کند علاوه بر ملاقات نکردن با ریيس جمهوری اسلامی ايران، تظاهراتی همزمان با حضور محمود احمدی نژاد در رم در دفاع از آزادی خواهان ايرانی برگزار شود.


در آنسوی رودخانه تيبر در واتيکان نيز گويا کسی حاضر به ملاقات با محمود احمدی نژاد نيست، اگرچه هنوز موضع رسمی ای در اين رابطه اتخاذ نشده است. يک منبع واتيکان می گويد «دليلی برای ملاقات با محمود احمدی نژاد وجود ندارد».


این منبع اضافه کرده است: ملاقات پاپ قبلی، ژان پل دوم با محمد خاتمی به گفته همين مقام واتيکان در شرايط ديگری انجام پذيرفت و خاتمی چون روحانی به واتيکان دعوت شد.


اداره مطبوعاتی سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی سه شنبه صبح اعلام کرد: محمود احمدی نژاد ، عصر روز دوشنبه دوم ژوئن با يک هواپيمای خصوصی به فرودگاه نظامی چامپينو در حومه رم وارد خواهد شد و ساعت دو بعدازظهر سه شنبه در مقر فائو سخنرانی خواهد کرد.


وزرای خارجه و کشاورزی، يکی از معاونان رياست جمهوری و مجتبی هاشمی ثمره و چندين محافظ و خبرنگار محمود احمدی نژاد را در اين سفر همراهی خواهند کرد.


XS
SM
MD
LG