لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۶

وزیر کشور هند استعفا کرد


به گفته ان. کی. کومار، هنوز به استعفای وزیر کشور از سوی مانموهان سینگ، نخست‌وزیرهند، پاسخی داده نشده است. (عکس : وب سایت وزارت کشور هند)
به گفته ان. کی. کومار، هنوز به استعفای وزیر کشور از سوی مانموهان سینگ، نخست‌وزیرهند، پاسخی داده نشده است. (عکس : وب سایت وزارت کشور هند)

یک روز پس از پایان رشته‌ حمله‌های تروریستی دربمبئی، یکی از مشاوران نخست‌وزیر هند اعلام کرد که شیوراج پاتیل، وزیر کشور، از مقام خود استعفا کرده است.


در پی حمله‌های سه روزه بمبئی، که دست کم ۱۷۴ نفر کشته و دهها تن زخمی داد، دولت هند از سوی مخالفان و افکار عمومی به دلیل عدم اتخاذ تدابیر پیشگرانه به شدت تحت فشار قرار دارد.


به گفته ان. کی. کومار، هنوز به این استعفا از سوی مانموهان سینگ، نخست‌وزیرهند، پاسخی داده نشده است.


۱۰ نقطه شهر بمبئی چهارشنبه شب به طور همزمان از سوی مردان مسلح مورد حمله قرار گرفت.


دو هتل مجلل تاج محل و اوبری، مرکز یهودیان بمبئی، ایستگاه قطار و یک رستوران مشهور از جمله‌ مراکزی بودند که مردان مسلح با نارنجک و سلاح‌های خودکار به آنها حمله‌ور شدند و شماری را نیز به گروگان گرفتند.


در میان کشته‌ شدگان ۱۸ خارجی شناسایی شده‌اند که شش نفر از آنها آمریکایی هستند. شهروندانی از آلمان، کانادا، اسراییل، بریتانیا، ایتالیا، ژاپن، تایلند، استرالیا و سنگاپور دیگر قربانیان خارجی این رشته حمله‌ها هستند. همچنین گزارش می‌شود که ۹ نفر از مردان مسلح نیز کشته شده‌اند.


گروه ناشناس «مجاهدین دکن» مسئولیت این حمله‌ها را به عهده گرفته است. با این حال مقام‌های هندی می‌گویند یکی از مردان مسلح که در بازداشت به سر می‌برد، از پاکستان است.


پیش از این مانموهان سینگ، نخست وزیر هند، «عناصر خارجی» را مسئول این حمله‌ها معرفی کرد و پراناب موخرجی، وزیر امور خارجه ، نیز صریحا «عناصری در داخل پاکستان» را مسئول حمله‌های تروریستی دانست. پاکستان به شدت این اتهام‌ها را رد کرده است.


XS
SM
MD
LG