لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۶

تيم ملی ايران برای يک بازی به اسپانيا می رود


تیم ملی فوتبال ایران. (عکس: فارس)
تیم ملی فوتبال ایران. (عکس: فارس)

به دنبال لغو اردوی يک هفته ای در اسپانيا و انجام يک بازی با تيم منتخب باسک، روز يکشنبه اول دی اعلام شد که ايران برای بازی با تيم گاليسا، چهارشنبه به اسپانيا می رود.


از ۲۳ بازيکن حاضر در پيکارهای چهار تيمی عمان خواسته شد که از صبح دوشنبه، دوم دی، يک اردوی دو روزه پيش از پرواز را در کمپ تيم های ملی در تهران سپری کنند.


تيم ملی ايران در عمان با شکست يک بر صفر از اکوادور و پيروزی دو بر صفر بر چين، پس از عمان و اکوادور به مقام سوم رسيد.


در حالی که خبرگزاری ها تاريخ سفر را روز چهارشنبه چهارم دی اعلام کرده اند، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی تاريخ حرکت را نا مشخص گزارش داده است. از ۲۳ بازيکن انتخابی تيم ملی تنها احمد جمشيديان از ناحيه همسترينگ پا آسيب ديدگی دارد.


تيم ملی فوتبال ايران قرار است به جای منطقه باسک به شرق اسپانيا و شهر لاکرونيا سفر کند. تيم مطرح اين شهر ديپورتيوو لاکرونيا است، اما حريف ايران منتخب لاکرونيا و همجنين تيم گاليسيا اعلام شده است.


به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، از آن جا که رواديد کشور اسپانيا برای تيم ملی ايران ده روزه صادر شده است، تيم ملی نمی تواند بيشتر از پنج روز در اسپانيا باشد و مسابقه با تيم گاليسيا روز شنبه هفتم دی خواهد بود.


بی اطلاعی از کناره گيری علی دايی


يک روز پس از بازی ايران با چين در پاره ای رسانه های داخلی اعلام شد که علی دايی از مقام سرمربيگری تيم ملی کناره گيری کرده است. خبرگزاری ايسنا در اين مورد گزارش داد: درحالی که خبرهايی مبنی بر استعفای علی دايی از سرمربيگری تيم ملی فوتبال ايران مطرح می شود، رييس فدراسيون از اين موضوع اظهار بی اطلاعی کرد.


برپايه اين گزارش دايی پيش از سفر به پيکارهای چهارجانبه مسقط، به دليل برخی مشکلات مالی -که از سوی مسوولان فدراسيون فوتبال رد شد- با ناراحتی به عمان رفت وظاهرا پس از لغو بازی با تيم باسک و احتمال لغور اردوی اسپانيا تهديد به کناره گيری کرده است.


اين تهديد به دليل برنامه ريزی های فدراسيون و لغو مکرر بازی های تدارکاتی تيم ملی عنوان شده است. ايسنا می نويسد که علی کفاشيان، رييس فدراسيون فوتبال اين موضوع را نه رد و نه تاييد می کند. به گفته رييس فدراسيون فوتبا ل دايی پس از بازگشت از عمان به فدراسيون فوتبال نيامده است.


مساله لغو مسابقه با تيم ايالت باسک از چندی پيش در رسانه های ايرانی انتشار يافت اما روز جمعه ۲۹ آذر يک سايت اسپانيايی با انشار اطلاعيه زير به آن رسميت داد.


در روز نوزدهم دسامبر (۲۹ آذر) در گزارشی از خوآن ارانگو اعلام شد که تيم منتخب باسک بازی دوستانه با ايران را لغو کرده است.


در اين بيانيه آمده است که يکی از ويژگی های بارز فوتبال اسپانيا توانايی مناطق خود مختار برای تشکيل تيم های منتخب و توانايی بازی در برابر بعضی از بهترين تيم های جهان است.


XS
SM
MD
LG