لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۱۴

شورای امنیت خواستار توقف فوری خشونت در غزه شد


در دو روز گذشته هواپیماهای اسرائیل دهها هدف را در غزه بمباران کردند. (عکس: Afp)
در دو روز گذشته هواپیماهای اسرائیل دهها هدف را در غزه بمباران کردند. (عکس: Afp)

در حالی که حملات هوايی اسرائيل به غزه در پاسخ به حملات راکتی حماس ادامه دارد، شورای امنيت سازمان ملل متحد روز يکشنبه خواستار توقف فوری خشونت در نوار غزه شد.


نون جوريکا سفير کشور کرواسی که رياست شورای امنيت را بر عهده دارد با خواندن بيانيه کوتاهی اعلام کرد که اعضای شورای امنيت به شدت نگران بحران غزه بوده و خواستار توقف فوری خشونت در اين منطقه هستند.


در همين حال شبکه خبری سی ان ان به نقل از خبرنگاری که در نوار غزه حضور دارد گزارش کرد که هواپيماهای اسرائيل روز يکشنبه مقر اصلی پليس غزه را مورد هدف قرار داده اند.



وزارت دفاع اسرائيل نيز ادامه عمليات نيروی هوايی اين کشور در غزه را تائيد کرده و اعلام کرد که ۲۱۰ هدف مربوط به حماس در دو روز گذشته بمباران شده است.


رياض منصورنماینده فلسطينی در سازمان ملل گفت که هيچ توجيه ای وجود ندارد که يک ميليون و ۵۰۰ هزار نفر از اهالی غزه برای عملکرد تعداد معدودی مجازات شوند.


آيت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی در پيامی ضمن محکوم کردن حمله اسرائیل، «همدستی دولت بوش با اسرائيل و سکوت و بی اعتنايی سازمان های جهانی و برخی دولت های عربی را زمينه ساز اين جنايات» خواند.


وی از تمامی مسلمانان جهان خواست تا از فلسطینی های غزه دفاع کنند.


دولت ایران نیز خواستار توقف عملیات ارتش اسرائیل در غزه شده و محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران بار دیگر اعلام کرد که «رژیم صیهونیستی» به زودی نابود می شود.


دولت اسرائيل عمليات دو روز گذشته را پاسخی به حملات موشکی از نوار غزه به داخل خاک اين کشور دانسته است.


در چند هفته گذشته حدود ۲۰۰ موشک به داخل خاک اسرائيل پرتاب شده که خسارات مالی و جانی در پی داشته است.


حملات هواپيماهای بمب افکن و هلی کوپترهای اسرائيلی به مناطقی در غزه دست کم ۲۲۹ کشته و ۷۰۰ زخمی برجای گذاشته است و قدرت های جهانی خواستار توقف خشونت ها شده اند.


دهها هدف جداگانه از مراکز و قرارگاه‌های حماس که در مناطق مسکونی غزه قرار داشتند، روز شنبه مورد حمله نيروهای اسرائيلی قرار گرفت.


از سوی ديگر اهود باراک، وزير دفاع اسرائيل گفته است عمليات آغاز شده در غزه احتمالا زمان خواهد برد.


در همين زمينه يک مقام بلندپايه نظامی اسرائيل به خبرگزاری رويترز گفته است حملات روز شنبه «مرحله آغازين» سلسله عملياتی است که احتمالا شامل عملیات نيروهای زمينی و محاصره غزه نیز خواهد بود.


XS
SM
MD
LG