لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۶

سرکوزی خواستار آتش‌بس سریع در غزه شد


رییس جمهوری فرانسه گفت که از رهبران اسرائیلی خواهد خواست که به خشونت‌ها در منطقه پایان داده شود. (عکس: Afp)
رییس جمهوری فرانسه گفت که از رهبران اسرائیلی خواهد خواست که به خشونت‌ها در منطقه پایان داده شود. (عکس: Afp)

نیکولا سرکوزی رییس جمهوری فرانسه که با هدف دستیابی به آتش‌بس به خاورمیانه سفر کرده است روز دوشنبه خواستار برقراری هرچه سریع‌تر آتش بس میان اسرائیل و حماس شد.


آقای سرکوزی که به همراه محمود عباس رییس تشکیلات فلسطینی در کنفرانسی خبری در رام‌الله سخن می‌گفت، اعلام کرد که اتحادیه اروپا در حال تلاش‌هایی برای پایان دادن به خونریزی‌ها در نوار غزه است.


رییس جمهوری فرانسه در این کنفرانس خبری در حالی که راکت‌پرانی حماس به مناطق اسرائیلی را محکوم کرد، گفت که از رهبران اسرائیلی خواهد خواست که به خشونت‌ها در منطقه پایان داده شود.



آقای سرکوزی که کشورش به تازگی ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را به جمهوری چک واگذار کرده است، همچنین تأکید کرد که اروپا خواستار برقراری آتش بس در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.


رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز در این کنفرانس خبری، با اشاره به اینکه این درگیری تنها مسئله‌ای میان اسرائیل و فلسطینیان نیست بلکه یک مسئله جهانی است، خواستار تلاش‌های بین‌المللی برای دستیابی به راه حل بحران غزه شد.


محمود عباس تأکید کرد که تنها پس از دستیابی به یک آتش بس فوری است که می‌توان درباره سایر مسائل از جمله بازگشایی مرزها مذاکره کرد.



  • صحنه‌هایی از جنگ در نوار غزه


در حالی که رهبران جهان به تلاش‌های خود برای پایان دادن به بحران غزه می‌افزایند، خبرگزاری فرانسه به نقل از پزشکان فلسطینی میگوید پنج کودک در جریان دو حمله جداگانه اسرائیل در آغاز صبح دوشنبه جان باخته‌اند، و از روز شنبه تاکنون با شدت گرفتن حملات اسرائیل دست‌کم ۷۵ فلسطینی کشته شده‌اند.


اسرائیل نیز اعلام کرده است که از زمان آغاز حمله زمینی به غزه یک سرباز خود را از دست داده و ۵۵ نفر نیز مجروح شده‌اند.


ارتش اسرائیل عملیات «سرب مذاب» را از روز ۷ دی ماه در پاسخ به حملات موشکی حماس به مناطق اسرائیلی آغاز و اعلام کرده است که تا زمان قطع حملات موشکی و «فلج شدن» حماس این عملیات را ادامه خواهد داد.


حماس نیز همچنان به پرتاب راکت به داخل خاک اسرائیل ادامه می‌دهد.


XS
SM
MD
LG