لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۲

«ابراهيم يزدی پس از آزادی از زندان به بيمارستان منتقل شد»


بنابر گزارش های رسيده، پس از آن که دادستانی تهران با مرخصی ابراهيم يزدی، دبيرکل نهضت آزادی ايران، به مدت ده روز موافقت کرد، وی از زندان به بيمارستان منتقل شده است تا تحت عمل جراحی قلب قرار گيرد.

ابراهيم يزدی ۸۰ ساله که به گفته رسانه های مخالفان، پيرترين زندانی سياسی در ایران محسوب می شود، از سرطان پروستات رنج می برد.

دبيرکل نهضت آزادی ايران يک روز پس از حوادث عاشورای تهران در منزل خود بازداشت شد.

به گزارش «ميزان خبر»، سایت نهضت آزادی ایران، خانواده ابراهيم يزدی «وضعيت پزشکی» وی را بعد از عمل رضايتبخش توصيف کرده اند.

پيش از اين يازده نفر از فعالان سياسی و چهره‌های شاخص گروه‌های نهضت آزادی و ملی‌-مذهبی با انتشار بيانيه‌ای در مورد سلامت دکتر ابراهيم يزدی ابراز نگرانی کرده‌ بودند.

ابراهيم يزدی يک بار در خرداد ماه و بار ديگر در تيرماه بازداشت شده بود. نخستين بار ماموران او را بر روی تخت بيمارستان بازداشت کردند.

مرخصی هدايت آقايی

پيش از اين عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، گفته بود که ابراهيم يزدی و هدايت الله آقايی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، با توديع وثيقه به مرخصی می روند.

عباس جعفری دولت آبادی روز چهارشنبه به خبرگزاری فارس گفت: «ابراهيم يزدی برای طی مرخصی ۱۰ روزه خود امروز و هدايت آقايی نيز برای طی يک هفته‌ مرخصی فردا از زندان آزاد خواهد شد.»

به گفته دادستان تهران پرونده ابراهيم يزدی در حال رسيدگی است و هدايت آقايی نیز به دو سال و نيم حبس محکوم شده است.

در همين حال، وکيل مدافع جهانبخش خانجانی، يکی از زندانيان حوادث پس از انتخابات، از آزادی موکلش با قرار وثيقه ۵۰۰ ميليون تومانی تا پايان روز چهارشنبه خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، محمود عليزاده طباطبايی همچنين گفته است: «رييس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب پس از پذيرش وثيقه ۵۰۰ ميليون تومانی، نامه آزادی موکل خود را امضاء و آن را به زندان اوين ارسال کرد و خانجانی تا پايان امروز آزاد می‌شود.»

جهانبخش خانجانی در دادگاه انقلاب به اتهام فعاليت تبليغی عليه نظام به يک سال حبس تعزيری و در مورد اتهام اجتماع و تبانی برای اقدام عليه امنيت ملی به پنج سال حبس تعزيری محکوم شده است.
XS
SM
MD
LG